Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Malzeme Muayene Yöntemleri | MIM324 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin, hasarlı ve hasarsız malzeme muayene yöntemlerini teorik bilgilerin yanı sıra deneysel olarak uygulayabilmesi ve deneysel sonuçları analiz edebilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sertlik, Çekme, Basma, Darbe, Yorulma, Sürünme, Burma, Çökertme, Eğme, Aşınma gibi hasarlı ve Sıvı penentrant, Radyografik, Magnetik partikül ve Ultrasonografi ile muayene gibi hasarsız muayene yöntemleri. Mikroyapı değerlendirilmeleri; SEM, TEM, XRD, AFM analizleri. |
Ders Kaynakları |
Courtney, T., Mechanical Behavior of Materials, Waveland Pres, 2005
Çimenoğlu, H., Kayalı, E.S., Structure and Mechanical Behavior of Materials, Printed by ITU, Faculty of Chemistry and Metallurgy in Turkish, İstanbul, 1986 Hosford, W.F., Mechanical Behavior of Materials, 1th eddition, Cambridge University pres, 2005 Roesler, J., Harders, H., Baeker, M., Mechanical Behaviour of Enginnering Materials, 1th eddition, Springer 2007 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sertlik deneyleri | Gösterim Laboratuar |
2 | Çekme deneyi | Gösterim Laboratuar |
3 | Basma ve Darbe deneyleri | Gösterim Laboratuar |
4 | Yorulma deneyi | Gösterim Laboratuar |
5 | Sürünme deneyi | Gösterim |
6 | Burma deneyi, Çökertme deneyi | Gösterim |
7 | Eğme deneyi, Aşınma deneyleri | Gösterim |
8 | Sıvı penentrant muayene, Radyografik muayene | Gösterim |
9 | Magnetik partikül ile muayene, Ultrasonografi ile muayene | Gösterim |
10 | Deneysel raporların hazırlanması, sunumu, tartışma ve değerlendirme | Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Deneysel raporların hazırlanması, sunumu, tartışma ve değerlendirme | Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Taramalı elektron mikroskobu (SEM), Geçirimli elektron mikroskobu (TEM) | Gösterim |
13 | X Işını difraksiyonu (XRD), Atomik kuvvet mikroskobu (AFM) | Gösterim |
14 | Ödevlerin tartışılması ve değerlendirmesi | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hasarlı ve hasarsız malzeme muayene yöntemlerini bilir. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, mühendislik problemleri inceleme ve etki eden parametreleri belirleme becerisi kazanır | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci temel mühendislik faktörlerini ölçme becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hasarlı ve hasarsız malzeme muayene yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, mühendislik problemleri inceleme ve etki eden parametreleri belirleme becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci temel mühendislik faktörlerini ölçme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |