Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Tarihi | TOS111 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze veya uzaktan eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Selçuk ÖZCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere tarih boyunca farklı kültürlerdeki bilimin gelişimini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
• Eski uygarlıklarda bilim, • Mısır, Mezopotamya ve Hellenistik çağda bilim, • Ortaçağ Avrupa ve İslam dünyasında bilim, • Rönesans ve modern Bilim, • Aydınlanma çağı ve bilim, • Endüstri Devrimi ve bilim, • Çağdaş bilim |
Ders Kaynakları |
Bilim Tarihi, Cemal YILDIRIM, Remzi Kitabevi.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eski Uygarlıklarda Bilim (Mısır ve Mezopotamya, Antik Yunan) | |
2 | Eski Uygarlıklarda Bilim (Antik Yunan) | |
3 | Eski Uygarlıklarda Bilim (Helenistik Dönem ve Romalılar) | |
4 | Ortaçağ Avruparında Bilim | |
5 | İslam Dünyasında Bilim | |
6 | Rönesans ve Modern Bilim (Astronomi, Kimya, Tıp ve Hayat Bilimleri) | |
7 | Rönesans ve Modern Bilim (Galileo Galilei, Isaac Newton) | |
8 | Sınav, Aydınlanma Çağı ve Bilim (18. yüzyılda astronomi, matematik ve fizik) | |
9 | Aydınlanma Çağı ve Bilim (Lavoisier ve kimyada devrim) | |
10 | Endüstri Devrimi ve Bilim (Fizikte Yeni Atılımlar ve Evrim Kuramı ve Darwin) | |
11 | Endüstri Devrimi ve Bilim (Mikrobiyoloji ve Gen Teorisi) | |
12 | Çağdaş Bilim (Einstein Devrimi) | |
13 | Çağdaş Bilim (Kuantum Teorisi ve Atom Fiziğinin Doğuşu) | |
13 | Çağdaş Bilim (Kuantum Teorisi ve Atom Fiziğinin Doğuşu) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çeşitli uygarlıkların bilime yaptıkları katkıları öğrenir. | |||
Nitel ve nicel araştırmalarda sormayı öğrenir. | |||
Bilim tarihi ile ilgili araştırma yapmayı öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çeşitli uygarlıkların bilime yaptıkları katkıları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nitel ve nicel araştırmalarda sormayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilim tarihi ile ilgili araştırma yapmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |