EN
  • Anasayfa
  • MIM429 Robotiğe Giriş (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MIM429 - Robotiğe Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Robotiğe Giriş MIM429 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sinan BAŞARAN
Ders Veren
Amaç

Ders İçeriği

Ders Kaynakları R.P. Pauk, Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981
A. Varol, Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000.
Z. Bingül, S. Küçük, Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005.
R.P. Pauk, Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981
A. Varol, Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000.
Z. Bingül, S. Küçük, Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005.
R.P. Pauk, Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981
A. Varol, Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000.
Z. Bingül, S. Küçük, Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Robotiğe giriş, tarihsel gelişim ve temel kavramlar Ders
2 Kinematik, görev tanımları, dönüşümler Ders
3 Kinematik, dönüşüm denklemleri, dönüş temsilleri Ders
4 Kinematik, uzuv tanımlaması, düzlem atama, düz kinematik Ders
5 Düz kinematik Ders
6 Jacobian, hızlar Ders
7 Jacobian Ders
8 Jacobian, statik kuvvetler Ders
9 Dinamik, Newton-Euler eşitlikleri Ders
10 Dinamik, Lagrange eşitlikleri Ders
11 Dinamik Ders
12 Kontrol Ders Laboratuar
12 Kontrol Ders Laboratuar
14 Endüstriyel robotik uygulamaları Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Robotiğin temellerini kavramak Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robotiğin temellerini kavramak Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robotiğin temellerini kavramak Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Robotiğin temellerini kavramak - - - - - - - - - - -
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - -
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek - - - - - - - - - - -
Robotiğin temellerini kavramak - - - - - - - - - - -
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - -
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek - - - - - - - - - - -
Robotiğin temellerini kavramak - - - - - - - - - - -
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - -
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek - - - - - - - - - - -