Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Robotiğe Giriş | MIM429 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
R.P. Pauk, Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981
A. Varol, Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000. Z. Bingül, S. Küçük, Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005. R.P. Pauk, Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981 A. Varol, Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000. Z. Bingül, S. Küçük, Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005. R.P. Pauk, Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981 A. Varol, Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000. Z. Bingül, S. Küçük, Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Robotiğe giriş, tarihsel gelişim ve temel kavramlar | Ders |
2 | Kinematik, görev tanımları, dönüşümler | Ders |
3 | Kinematik, dönüşüm denklemleri, dönüş temsilleri | Ders |
4 | Kinematik, uzuv tanımlaması, düzlem atama, düz kinematik | Ders |
5 | Düz kinematik | Ders |
6 | Jacobian, hızlar | Ders |
7 | Jacobian | Ders |
8 | Jacobian, statik kuvvetler | Ders |
9 | Dinamik, Newton-Euler eşitlikleri | Ders |
10 | Dinamik, Lagrange eşitlikleri | Ders |
11 | Dinamik | Ders |
12 | Kontrol | Ders Laboratuar |
12 | Kontrol | Ders Laboratuar |
14 | Endüstriyel robotik uygulamaları | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Robotiğin temellerini kavramak | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robotiğin temellerini kavramak | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robotiğin temellerini kavramak | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Robotiğin temellerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotiğin temellerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotiğin temellerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |