Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Isı Değiştiricileri | MIM431 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru ve cevap öğrenme metodu, Alıştırma ve eksersiz |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oğuz ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Isı değiştiricilerinin ısıl hesaplarının yapılmasına olanak sağlayacak gerekli akademik bilgi ve birikimi oluşturmaktır. |
Ders İçeriği |
Isı değiştiricilerinin sınıflandırılması. LOSF Yöntemi. Etklik-TBN Yöntemi. |
Ders Kaynakları |
Isı Değiştiricileri Isıl Hesapları, Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 1999
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 3 | 9 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 3 | 3 | 9 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Isı tranferinin temelleri | |
2 | Isı değiştircilerinin sınıflandırılması | |
3 | Logaritmik Ortalama Sıcaklık farkı (LOSF) metodu | |
4 | Etkinlik-Isı Transfer Birimi (E-ITB) Metodu | |
5 | LOSF uygulaması | |
6 | E-ITM uygulaması | |
7 | Arasınav | |
13 | Örnek tasarım uygulaması | |
13 | Örnek tasarım uygulaması | |
13 | Örnek tasarım uygulaması | |
13 | Örnek tasarım uygulaması | |
13 | Örnek tasarım uygulaması | |
13 | Örnek tasarım uygulaması | |
13 | Örnek tasarım uygulaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Problem çözme kabiliyeti kazanmak | |||
Farklı koşullar için ısı değiştiricisi hesaplarını kavramak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Problem çözme kabiliyeti kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı koşullar için ısı değiştiricisi hesaplarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |