Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekatroniğe Giriş | MIM430 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 12 | 48 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | |||
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |||
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | |||
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. | |||
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | |||
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |||
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | |||
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. | |||
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | |||
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |||
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | |||
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. | |||
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | |||
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |||
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | |||
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | 0 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - | 2 | 5 |
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | - | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 |
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | 4 | 1 |
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. | - | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | 4 |
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | 0 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | - | - | 5 | 5 |
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | - | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | - | - | - | 5 | 5 |
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - | 4 | 2 |
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. | - | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | - | - | - | 3 | 5 |
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | 0 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - | 1 | 5 |
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | - | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | 5 |
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | 4 | 5 |
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. | - | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | - | - | 5 | 4 |
Mekatronik sistemlerin kontrol sistem yapısını analiz yapma becerisini kazanmak | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | - | - | 5 | 1 |
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | - | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | 2 | 5 |
Sensör ve aktüatör yapılarını, çalışma prensiplerini kullanarak mekatronik tasarım uygulamalarını geliştirmek. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | 4 | 5 |
Mekatronik sistemleri tanıyarak multidisipliner tasarımlar yapmak. | 0 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 5 | 5 |