Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Soğutma Teknolojisi | MIM436 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstriyel farklı Soğutma sistemleri ve elemanları seçimi konularında hesaplama ve tasarım yeteneğinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Soğutmanın temel kavramları ve P-h diyagramı, Soğutma Çevrimleri, soğutma devre elemanları (kompresör, yoğuşturucu, soğutma kulesi, genişleme valfi, buharlaştırıcı, diğer elemanlar), yalıtım, soğutucu akışkanlar ve salamuralar, soğutma yükü hesabı ve bir model üzerinde uygulama. |
Ders Kaynakları |
YamanKaradeniz, R., Horuz, İ., Kaynaklı, Ö., Coşkun, S., Yamankaradeniz, N., Soğutma Tekniği ve ısı pompası uygulamaları, Dora Yayıncılık, 2009.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Soğutma sistemleri | Ders |
12 | Absorpsiyonlu Soğutma Sistemleri | |
3 | Buhar sıkıştırmalı soğutma Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Aşırı soğutma, Kaskad sistemler, kademeli genişleme | |
5 | Kompresörler, Yoğuşturucular, soğutma kuleleri, genişleme valfleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Bir model üzerinde uygulama | |
14 | Bir model üzerinde uygulama | |
9 | Buharlaştırıcılar ve diğer devre elemanları fonksiyonları ve seçim kriterleri | |
9 | Kademeli sıkıştırma ve özel devreler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Çeşitli uygulamaların genel değerlendirilmesi | |
11 | Soğutma yükü hesabı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Soğutmada temel bilgiler ve gıda maddelerinin depolanması yöntemleri | |
13 | Soğutucu akışkanlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Soğutma sistemi tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Soğutmada temel bilgileri ve çeşitli maddelerin depolama usullerini kavramak | |||
Soğutma devre elemanlarının fonksiyonlarını kavramak ve boyutlandırma yapabilecek duruma gelmek | |||
Soğutma çevrimlerini mekanik tesisat şemaları ve termodinamik diyagramlar yardımı ile öğrenmek | |||
Soğutma tesisatı hakkında tasarım ve projelendirmeyi öğrenmek | |||
Soğutma uygulanacak hacimlerde izolasyonun önemini kavramak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Soğutmada temel bilgileri ve çeşitli maddelerin depolama usullerini kavramak | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |
Soğutma devre elemanlarının fonksiyonlarını kavramak ve boyutlandırma yapabilecek duruma gelmek | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 |
Soğutma çevrimlerini mekanik tesisat şemaları ve termodinamik diyagramlar yardımı ile öğrenmek | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 |
Soğutma tesisatı hakkında tasarım ve projelendirmeyi öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 |
Soğutma uygulanacak hacimlerde izolasyonun önemini kavramak | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 |