Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gönüllülük Çalışmaları | TOS117 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal sorumluluk ve gönüllük kavramı, sosyal sorumluluk kampanya planlaması ve uygulama süreçleri ile öğrencilerin toplumsal sorumluluklarının farkında, yardımlaşma ve paylaşma bilinciyle yaşadıkları çevreye ve topluma karşı duyarlı birer birey olarak bilinç kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Sosyal sorumluluk kavramı ve gelişimi, Türkiye'de sosyal sorumluluğun gelişimi, sosyal sorumluluk alanları, sosyal sorumluluk planlaması, sosyal sorumluluk iletişim stratejisi, sosyal sorumluluk kampanya hedefleri, sosyal sorumluluk kampanya değerlendirmesi, örnek sosyal sorumluluk ve gönüllülük kampanya sunumları. |
Ders Kaynakları |
KOTLER, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006.
ÖZGEN, Ebru, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları,İstanbul, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal sorumluluk kavramı ve gelişimi | Ders Gösterim Benzetim |
2 | Sosyal sorumluluğun önemi | Ders Gösterim |
3 | Sosyal sorumluluk alanları | Ders Gösterim Benzetim |
4 | Sosyal sorumluluk planlama süreci | Ders Gösterim Benzetim |
5 | Sosyal sorumluluk grupları ve fikirleri oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | Proje oluşturma ve yönetim süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Projelerin dağılımı ve projeler hakkında grup tartışması ve beyin fırtınası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav, konu tekrarı | Ders Gösterim Benzetim |
11 | Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
11 | Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
11 | Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
11 | Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
13 | Öğrencilerin proje sunumları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Öğrencilerin proje sunumları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal sorumluluk ve gönüllük kavramı hakkındaki bilgi sahibi olacak | Ders Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | |
Sosyal sorumluluğun yararlarını sıralayabilecek | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | |
Sosyal sorumluluk projelerinin amacını ve önemini açıklayabilecek | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | |
Gerçekleştirilecek sosyal sorumluluk projeleri ile öğrenciler toplumu daha iyi anlayacak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal sorumluluk ve gönüllük kavramı hakkındaki bilgi sahibi olacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluğun yararlarını sıralayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk projelerinin amacını ve önemini açıklayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gerçekleştirilecek sosyal sorumluluk projeleri ile öğrenciler toplumu daha iyi anlayacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |