EN
  • Anasayfa
  • KIM107 Genel Kimya Laboratuvarı I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
KIM107 - Genel Kimya Laboratuvarı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Kimya Laboratuvarı I KIM107 1 0 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE
Ders Veren
Amaç

Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak.

Ders İçeriği

Genel bilgiler ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar; Heterojen karışımların ayrılması; Homojen karışımların ayrılması; Yoğunluk tayini; Çözünürlük ve saflaştırma; Erime noktası, kaynama noktası; Süblimleşme; Kağıt kromatografisi; Avogadro sayısı ve mol kavramı, magnezyumun atom ağırlığının tayini; Gazlar; Karbondioksit (CO2) gazının eldesi ve tayini; Çözeltiler,

Ders Kaynakları “Genel kimya laboratuvarı”,Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996.
Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., “Genel kimya laboratuvarı”,Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996.
Laboratuvar notları
Genel Kimya Laboratuvarı I Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi,Kimya Bölümü.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Uygulama 1 Uygulama 1 2 14 28
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel bilgiler ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar
2 Heterojen karışımların ayrılması
3 Homojen karışımların ayrılması
4 Yoğunluk tayini
5 Çözünürlük ve saflaştırma
6 Erime noktası, kaynama noktası
7 Süblimleşme
8 Kağıt kromatografisi
9 ARA SINAV
10 Avogadro sayısı ve mol kavramı, magnezyumun atom ağırlığının tayini
11 Gazlar
12 Karbondioksit (CO2) gazının eldesi ve tayini
13 Çözeltiler
14 Eksik deneylerin telafi edilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deney verilerini değerlendirebilir, Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Karışımları ayırır Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Deney yapma ve tasarlama becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Takım çalışması yapabilme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kimya laboratuvarını tanır, Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Deney verilerini değerlendirebilir, 4 2 2 2 2 3 2 2 3 2 1 1 1 2 -
Karışımları ayırır 4 2 2 2 2 3 2 2 3 2 1 1 1 2 -
Deney yapma ve tasarlama becerisi kazanır. 4 2 2 2 2 3 2 2 3 2 1 1 1 2 -
Takım çalışması yapabilme becerisi kazanır. 4 2 2 2 2 3 2 2 3 2 1 1 1 2 -
Kimya laboratuvarını tanır, 4 2 2 2 2 3 2 2 3 2 1 1 1 2 -