Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Kimya Laboratuvarı II | KIM108 | 2 | 0 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE |
Ders Veren | |
Amaç |
Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Kimyasal kinetik; Kimyasal denge; pH kavramı; Asit-baz titrasyonları; Elektrokimya (piller ve elektroliz); Elektrokimya (Redoks titrasyonları); Katyonların belirtilmesi – 1; Katyonların belirtilmesi – 2; Anyonların tanınma tepkimeleri; UV-visible spektrofotometrik tayinler; Sabun eldesi ve özellikleri; Su buharı destilasyonu |
Ders Kaynakları |
Genel Kimya Laboratuvarı Notları
Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., “Genel kimya laboratuvarı”, Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996. Genel Kimya Laboratuvarı II Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimyasal kinetik | |
2 | Kimyasal denge | |
3 | pH kavramı | |
4 | Asit-baz titrasyonları | |
5 | Elektrokimya (piller ve elektroliz) | |
6 | Elektrokimya (redoks titrasyonları) | |
7 | Katyonların belirtilmesi | |
8 | ARASINAV, anyonların tanınma tepkimeleri | |
9 | Anyonların tanınma tepkimeleri | |
11 | UV-visible spektrofotometrik tayinler | |
12 | Sabun eldesi ve özellikleri | |
13 | Su buharı destilasyonu | |
13 | Eksik deneylerin telafi edilmesi | |
13 | Eksik deneylerin telafi edilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimyasal olayları açıklar ve çözümler, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilgileri disiplinler arası ilişkilendirebilme ve uygulayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel kimya ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Deney yapma ve tasarlama becerisi kazanabilme ve verileri değerlendirebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel bilimlere ilişkin bilgilerini uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal olayları açıklar ve çözümler, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgileri disiplinler arası ilişkilendirebilme ve uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel kimya ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deney yapma ve tasarlama becerisi kazanabilme ve verileri değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel bilimlere ilişkin bilgilerini uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |