Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analitik Kimya I | KIM207 | 3 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Nitel ve nicel analizin temel prensiplerini kavratmak, Analitik verilerin değerlendirilebilmesi için istatistiki yöntemleri öğretmek, Öğrencilere gravimetrik ve titrimetrik analiz metotlarının temelleri hakkında hakkında bilgiler vermek. |
Ders İçeriği |
Analitik Kimyaya Giriş, Kimyasal Analizde Hatalar, Analizde Rasgele Hatalar ve Rasgele hataların kaynağı, Rasgale hataların istatistik değerlendirilmesi, Analiz Sonuçlarının İstatistik Değerlendirilmesi, Gravimetrik Analiz Yöntemleri: Gravimetrik Hesaplamalar Çökelek ve Çöktürücülerin Özellikleri, Gravimetrik Yöntemlerin Uygulamaları, Titrimetrik Analiz Yöntemleri:Temel Prensipler, Standard Çözeltiler, Sulu Çözelti Kimyası: Sulu çözeltilerin kimyasal bileşimi, İyonik Dengeler Üzerine Elektrolitlerin Etkisi, Termodinamik ve konsantrasyon denge sabitleri, Aktiflik ve Aktiflik Katsayısı, Denge Hesaplamalarının Kompleks Sistemlere Uygulamaları, Çoklu-denge problemlerinin çözüm yöntemleri, Sistamatik Yöntemle Çözünürlük Hesaplamaları |
Ders Kaynakları |
Analitik Kimya Temel İlkeler, 8. Baskı, 1.Cilt, Skoog, West, Holler, Crouch, Çeviri Editörleri: Esma KILIÇ, Hamza YILMAZ
Gündüz, T, Kalitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi kitapevi, Ankara, 1999. Kılıç, E. ve Köseoğlu, F (Çeviri editörleri), (D. A. Skoog, D. M. West, F.J. Holler S.) Analitik Kimya Temelleri, Bilim Yayıncılık, 7. Baskı, Ankara, 2001. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Analitik kimyaya giriş: Temel kavramlar | |
2 | Analitik Kimyada Kimyasallar, Gereçler ve Temel İşlemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Analitik Kimyada Hesaplamalar ve Hesap Çizelgelerinin Kullanılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Kimyasal Analizde Hatalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | İstatistiki Veri İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | İstatistiki Veri İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Numune Alma, Standardizasyon ve Kalibrasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara sınav, Gravimetrik Analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Kimyasal Denge | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Kimyasal Denge ve Sulu Çözeltiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Aktivite ve Dengenin Sistematik İncelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | İyonik Dengeler ve İyonik dengelere elektrolit etkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Denge hesaplamalarının karmaşık dengelere uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Denge hesaplamalarının karmaşık dengelere uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimyasal dengeler üzerine elektrolit etkisini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Kimyasal analizdeki hata türlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Gravimetrik ve titrimetrik hesaplamaları bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Kimyasal analiz sonuçlarını istatistiki olarak değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çözelti derişimlerini ve çözelti hazırlamayı bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal dengeler üzerine elektrolit etkisini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kimyasal analizdeki hata türlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Gravimetrik ve titrimetrik hesaplamaları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kimyasal analiz sonuçlarını istatistiki olarak değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çözelti derişimlerini ve çözelti hazırlamayı bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |