Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Kimya Laboratuvarı I | KIM213 | 3 | 0 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel çalışma basamaklarının öğrenilerek laboratuvarda çalışma bilincinin oluşturulması. Organik Kimya dersinde edinilen teorik bilgilerin laboratuvar ortamında deneysel olarak test etme imkanının sağlanması. |
Ders İçeriği |
Deney düzeneği kurma, erime noktası tayini, kristallendirme, damıtma, ekstraksiyon, asidik bazik türlerin ayrılması, birer çeşit alkan, alken, alkin, alkol, eter, alkil halojenür, karboksilik asit, ester sentezi, ve saflaştırılarak tanınması. |
Ders Kaynakları |
Ender Erdik, Denel organik kimya, Ankara Üniversitesi yayınları
Organik kimya laboratuvarı ders notları, Bilecik Üniversitesi FEF, Kimya Bölümü, 2012 Solomons,T.W. Graham, Fryhle, Craig B., Çeviri Editörleri Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır, "Organik Kimya", Litteratür Yayıncılık,2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel laboratuvar işlemleri ve organik laboratuvar araçlarının tanıtımı | |
2 | Kristallendirme ,süblimleştirme ve damıtma | |
3 | Erime ve kaynama noktası tayini, ekstraksiyon ile asidik bazik türlerin ayrılması | |
4 | UV-Vis, IR ve NMR spekroskopileri ve spektrum yorumlama | |
5 | Alkanlar, Alkenler (Metan Sentezi ve Etilen Sentezi) | |
6 | Alkinler (Asetilen Sentezi) | |
7 | Alkoller (İyodoform Sentezi ve/veya Allil alkol sentezi) | |
8 | Alkoller, Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar |
9 | Alkil Halojenürler (Tert-Bütil Klorür Sentezi ve/veya n-Bütil klorür sentezi) | |
10 | Eterler (Dietileter Sentezi) | |
11 | Karboksilli Asitler (Formik Asit Sentezi/ Adipik Asit Sentezi/ Benzoik Asit Sentezi) | |
12 | Esterler (Etil Asetat Sentezi) | |
13 | Telafi deneyleri | |
13 | Telafi deneyleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Spektroskopik yöntemleri kullanarak organik maddeleri analiz edebilir ve elde edilen spektrumları yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Organik bileşikleri sınıflandırabilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sentezlediği organik maddeleri saflaştırabilir, tanıma tepkimeleri uygulayarak ayırdedebilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Deney düzeneği kurma, güvenliğini sağlama, yaptığı deneyleri raporlaştırma gibi laboratuvar çalışma disiplinlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Genel sentez basamaklarını uygulayarak temel organik bileşikler sentez edebilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Spektroskopik yöntemleri kullanarak organik maddeleri analiz edebilir ve elde edilen spektrumları yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organik bileşikleri sınıflandırabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sentezlediği organik maddeleri saflaştırabilir, tanıma tepkimeleri uygulayarak ayırdedebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deney düzeneği kurma, güvenliğini sağlama, yaptığı deneyleri raporlaştırma gibi laboratuvar çalışma disiplinlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel sentez basamaklarını uygulayarak temel organik bileşikler sentez edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |