Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimyacılar İçin Matematik | KIM215 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin, matematiğin ana prensip ve kavramlarını anlamasını sağlamak ve özel olarak da fizikokimya için bir temel oluşturmak. |
Ders İçeriği |
Koordinat sistemleri. Fonksiyonlar ve grafikler. Logaritma ve özellikleri. Diferansiyel hesap : tek ve çok değişkenli fonksiyonlar. İntegral hesap : belirli ve belirsiz integral; integral alma metotları; belirli integrallerin uygulamaları; çok katlı integraller. Diferansiyel denklemler : adi diferansiyel denklemler ve çözümleri. Sayısal metotlar : Newton-Raphson metodu; sayısal integrasyon. |
Ders Kaynakları |
Barrante, J.R., Applied Mathematics for Physical Chemistry, Prentice-Hall,
Hirst, D.M., Mathematics for Chemists, MacMillan, London, 1976. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 18 | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, uluslararası birim sistemi (SI), anlamlı sayılar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
2 | Logaritma ve Antilogaritma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
3 | Koordinat Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Fonksiyonlar ve Grafikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
5 | Kalibrasyon Grafikleri | |
6 | Türev | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
7 | Tek değişkenli fonksiyonların türevi | |
8 | Kısmi türev ve türevin geometrik anlamı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
9 | Ara sınav | |
10 | Diferansiyel eşitlikler | |
11 | Tam ve tam olmayan diferansiyel | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
12 | Dönüm noktaları, maksimum, minimum ve bükülme noktaları | |
13 | Türev ve diferansiyelin kimyadaki uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
13 | Türev ve diferansiyelin kimyadaki uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir fonksiyonun limit ve türevini alır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Önemli integrasyon yöntemlerini ve integrasyon uygulamalarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Verilerin grafikle gösterilmesini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir fonksiyonun limit ve türevini alır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli integrasyon yöntemlerini ve integrasyon uygulamalarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verilerin grafikle gösterilmesini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |