Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enstrumental Analiz | KIM216 | 4 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimya bölümünde öğrenim gören öğrencilere yönelik olarak maddenin bileşimi yapısı hakkında nicel ve nitel bilgi toplayabilmek için analizler yapabilmek, bunun için modern cihazlar hakkında teorik bilgileri ve çeşitli örneklerin nasıl analiz edileceğini öğrenmek, karşılaşılan problemlerin aletli analiz tekniklerinden hangisi/hangileri ile çözümlendirilebileceği yargısına varabilmek, öğrencilerin bu bağlamda endüstri koşulları ve ihtiyaçlarına göre hazırlıklı ve donanımlı olarak yetiştirilmesidir. |
Ders İçeriği |
Giriş, analiz teknikleri, modern spektroskopik teknikler, madde ışın etkileşmesi, absorpsiyon konuları, UV-vis. spektroskopisi, Atomik absorpsiyon spektroskopisi ve benzer teknikler, Atomik absorpsiyon cihazı, girişimler ve düzeltme sistemleri. Plazma spektroskopisi; cihazı ve girişimler. Infrared spektroskopisi; cihazı ve teorisi, IR spektrumlarının yorumlanması. NMR spektroskopisi; cihazı ve teorisi, NMR spektrumlarının yorumlanması. Kütle spektrometresi ve teorisi, kütle spektrumlarının yorumlanması. Kromatografik metotların teorisi spekturumların yorumlanması ve uygulamaları. Termal Yöntemler |
Ders Kaynakları |
http://www.akademisyenim.net üzerinde e-ders
Enstrumantal Analiz İlkeleri, Skoog-Holler-Nieman: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000. Enstrumantal Analiz İlkeleri, Skoog-Holler-Nieman: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000. Enstrumantal Analiz İlkeleri, Skoog-Holler-Nieman: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Enstrümental yöntemlerin sınıflandırılması, Yöntem seçimi | |
2 | Enstrümental yöntemlerin kalibrasyonu, Yöntemin Geçerliliği | |
3 | Elektromanyetik Işıma, Işığın Dalga ve Tanecik Özellikleri, Spektrometrik yöntemlere giriş | |
4 | Optik cihazların bileşenleri | |
5 | Optik atomik spektrometriye giriş, Atomik absorpsiyon ve atomik floresans spektrometri | |
6 | Atomik emisyon spektrometri | |
7 | Atomik kütle spektrometri ve Moleküler Kütle Spektrometri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Moleküler spektroskopiye giriş, Beer yasası, UV / Görünür bölge moleküler absorpsiyonu. | |
10 | Moleküler Floresans, Fosforesans ve Kemilüminesans Spektrometri | |
11 | İnfrared Absorpsiyon Spektroskopi ve Nükleer manyetik rezonans spektroskopiye giriş. | |
12 | Ayırma yöntemlerine giriş, kromatografi kavramı ve gaz kromatografisi | |
14 | Yüksek performanslı sıvı ve süper kritik akışkan kromatografisi, kapiler elektroforeze giriş | |
14 | Termal Analiz Yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilinmeyen bir numuneyi tanımada teknik türlerini seçer | |||
Spektrometrik yöntemleri ve kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Kromatografik teknikler ve bunların kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Farklı spektrometrik ve kromatografik yöntemlerden elde ettiği bilgileri kendi alanındaki çalışmalar için analiz ve sentez edebilme becerisi kazanmak | |||
Spektroskopik, kromatografik ve diğer analiz tekniklerini uygular | |||
Tekniklerinin uygulanışı sırasında ortaya çıkan aletsel sorunları çözer | |||
Bu teknikler yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlar | |||
Enstrümental yöntem seçimi ve kalibrasyonu hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Öğrenilen tekniklerle ilgili yenilikleri takip etmek ve bunları uygulamaya geçirmek | |||
Aletli analiz tekniklerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilinmeyen bir numuneyi tanımada teknik türlerini seçer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Spektrometrik yöntemleri ve kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Kromatografik teknikler ve bunların kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Farklı spektrometrik ve kromatografik yöntemlerden elde ettiği bilgileri kendi alanındaki çalışmalar için analiz ve sentez edebilme becerisi kazanmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - |
Spektroskopik, kromatografik ve diğer analiz tekniklerini uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Tekniklerinin uygulanışı sırasında ortaya çıkan aletsel sorunları çözer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - |
Bu teknikler yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Enstrümental yöntem seçimi ve kalibrasyonu hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Öğrenilen tekniklerle ilgili yenilikleri takip etmek ve bunları uygulamaya geçirmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Aletli analiz tekniklerini bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | - |