Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anorganik Kimya I | KIM309 | 5 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Atomların ve moleküllerin yapıları, atomların periyodik özellikleri, basit bağlanma kuramları, iyonik katılar ve metallerin yapıları, asitler-bazlar, tanecikler arası etkileşimler, konularında sistemli ve kapsamlı olarak bilgiler verme ve Anorganik Kimya konusunda düşünme yeteneklerini geliştirme. |
Ders İçeriği |
Atomun Yapısı, Madde ışık etkileşimi, atomun kuantum modeli, Schrodinger denklemi, kuantum sayıları ve dalga fonksiyonları, Elementlerin periyodik özellikleri, molekül yapısı, VSPER kuramı, simetri ve grup kuramı,moleküler orbital kuramı, çok atomlu moleküller, iyon bağı, metal bağı, kristal katılar, asit baz verici alıcı kimyası, tanecikler arası etkileşim. |
Ders Kaynakları |
Anorganik Kimya; N.K. Tunalı, S. Özkar, Gazi Yayınları-Ankara, 2004
İnorganik Kimya; G.L. Miessler, D.A. Tarr, (Çeviri Editörleri: Karacan, N., Gürkan, P. Palme Yayınları-Ankara, 2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 18 | 1 | 18 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 18 | 1 | 18 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Adlandırmalar: Anorganik kimyada adlandırmalar ve ligandlar. | |
2 | Elementler: Elementlerin oluşumu. | |
3 | Atom Yapısı ve Modeli: Atomun yapısı, Kuantum modeli, hidrojen atomu, çok elektronlu atomlar ve Slater kuralları. | Ders |
3 | Atom Yapısı ve Modeli: Atomun yapısı, Kuantum modeli, hidrojen atomu, çok elektronlu atomlar ve Slater kuralları. | Ders |
5 | Elektronegatiflik: Elektronegatiflik ve tanımları. | Ders |
6 | Kimyasal Bağlar | Ders |
7 | Bağ Teorileri: Valens-bağ teorisi, Molekül orbital teorisi, Moleküler topoloji. | Ders |
8 | Bağ Teorileri: Valens-bağ teorisi, Molekül orbital teorisi, Moleküler topoloji. | |
9 | Katıların Kristalleri: Katıların kristal yapıları ve band teorisi. | |
9 | Katıların Kristalleri: Katıların kristal yapıları ve band teorisi. | |
11 | İletkenlik: İletkenlik, yarı iletkenlik ve süper iletkenlik. | |
12 | Asitlik Bazlık: Asitlik/bazlık, asit baz tanımları, hidroksi asitler ve hidroliz, asit bazlarda yumuşaklık-sertlik. | |
12 | Asitlik Bazlık: Asitlik/bazlık, asit baz tanımları, hidroksi asitler ve hidroliz, asit bazlarda yumuşaklık-sertlik. | |
14 | Polarizasyon: Polarizasyon teorisi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elementlerin makro özelliklerini atomların elektron konfigürüsyonları ile ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hidrojenik sistemler ile çok elektronlu sistemlerin dalga fonksiyonları için kuantum mekaniksel yaklaşımları karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Asitlerde kuvvetli zayıf ve sert yumuşak olma özelliklerini molekül yapıları ile ilişkilendirir; bağlanma ile polarizasyonu ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kovalent bağ teorilerini kullanarak moleküllerin geometrilerini manyetik ve spektral özelliklerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Atomlarla ilgili, Bohr, Kuantum ve Vektör modellerini açıklar ve karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elementlerin makro özelliklerini atomların elektron konfigürüsyonları ile ilişkilendirir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
Hidrojenik sistemler ile çok elektronlu sistemlerin dalga fonksiyonları için kuantum mekaniksel yaklaşımları karşılaştırır. | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
Asitlerde kuvvetli zayıf ve sert yumuşak olma özelliklerini molekül yapıları ile ilişkilendirir; bağlanma ile polarizasyonu ilişkilendirir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
Kovalent bağ teorilerini kullanarak moleküllerin geometrilerini manyetik ve spektral özelliklerini açıklar | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
Atomlarla ilgili, Bohr, Kuantum ve Vektör modellerini açıklar ve karşılaştırır. | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |