Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizikokimya II | KIM306 | 6 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin elektrokimya, kuantum mekaniğinin temel prensiplerini ve uygulamalarını anlaması; makromoleküllerin karakterizasyonu ve kinetiğini anlaması; kolloid türleri, hazırlanması ve uygulamalarının bilinmesi. |
Ders İçeriği |
Denge Elektrokimyası, Dinamik Elektrokimya; Kuantum Kimyasına Giriş; Kuantum Teorisi Uygulamaları; Atomun Yapısı ve Atomik Spektrumlar; Molekül Yapısı, Spektroskopi 1; Spektroskopi 2; Spektroskopi 3; İstatistiksel Termodinamik Moleküllerin Elektriksel ve Manyetik Özellikleri; Makromoleküller ve Kolloidler; Taşınım Olayları; Katı Yüzeydeki Olaylar. |
Ders Kaynakları |
[1] Atkins, P.W., “Fizikokimya”, Çev. Yıldız,S.,Yılma,H.,Kılıç,E., Bilim yayıncılık, 2001, Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reaksiyon Hızı, Reaksiyon Derecesi ve Molekülaritesi | |
2 | Reaksiyon Hız Sabiti ve Reaksiyon Derecesi Tayini | |
3 | Reaksiyon Hızı Üzerine Sıcaklığın Etkisi ve Aktivasyon Enerjisi | |
4 | Çarpışma teorisi ve mutlak reaksiyon hızları teorisi | |
5 | Çözeltide oluşan reaksiyonların kinetik incelemesi | |
6 | Kataliz: Homojen, Heterojen ve Enzim Katalizi | |
7 | Elektrokimyanın temel kavramları, Elektrokimyanın Tanımı, İnceleme Alanı, Elektriksel Birimler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletkenlerin Sınıflandırılması, Elektrolitik İletkenlik, Tanımlar, İletkenliğin Ölçülmesi | |
10 | Aktiflik ve aktiflik katsayıları, İyon hareketlilikleri, Elektrolit Çözeltilerin Termodinamiği taşıma sayıları | |
11 | Elektrolitik Dissosiasyon, Kuvvetli Elektrolit Kuramları, Debye- Hückel kuramı | |
12 | Elektromotor Kuvveti, Elektrod Potansiyelleri, Elektrodların Sınıflandırılması | |
13 | Elektrokimyasal proseslerin kinetiği, Elektrokimyasal enerji kaynakları | |
14 | Elektroliz, Polarizasyon ve Korozyon |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplayabilir. | |||
Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir. | |||
Bir tepkimenin mekanizması ve hızına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplayabilir. | |||
Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir. | |||
Bir tepkimenin mekanizması ve hızına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir tepkimenin mekanizması ve hızına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir tepkimenin mekanizması ve hızına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |