Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi I | KIM415 | 7 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin seçilen konu kapsamında araştırma ve/veya uygulama yapmasını sağlamak ve elde edilen teorik ve varsa deneysel bilgilerin değerlendirilmesi ve rapor halinde sunulmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi; Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi; Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması; Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi; Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi; Çalışma planının oluşturulması; Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması; Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması; Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi. |
Ders Kaynakları |
veri tabanları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitime Ödevi konusunun ve hedeflerin belirlenmesi | |
2 | Bitime Ödevi konusu ile ilgili literatürün araştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
2 | Bitime Ödevi konusu ile ilgili literatürün araştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
4 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi | |
4 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi | |
6 | Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi | |
7 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
8 | Ara sınav,Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar |
9 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
9 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
11 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması | |
12 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi | |
13 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
12 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir ve/ veya sunar | |||
Belirlenen bir konuda literartür taraması yapabilir ve literatür verilerini değerlendirebilir. | |||
Seçilen konu kapsamında araştırma ve/veya uygulama yapabilir | |||
Çalışmalardan elde edilen sonuçları değerlendirebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir ve/ veya sunar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - |
Belirlenen bir konuda literartür taraması yapabilir ve literatür verilerini değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - |
Seçilen konu kapsamında araştırma ve/veya uygulama yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | - | - |
Çalışmalardan elde edilen sonuçları değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - |