Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrokimya | KIM402 | 8 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektrokimyasal tepkimeler ve elektrot işlemleri ile ilgili temel prensip ve kanunların ayrıntılı olarak öğrenilmesi ve bunların organik ve organometalik bileşiklerin elektroindirgenme ve yükseltgenmesine uygulanması |
Ders İçeriği |
Elektrokimyasal reaksiyonlar; Elektrot işlemleri; Pillerin termodinamiği; Elektrot tepkimelerinin termodinamiği; Migrasyon ve diffüzyon ile kütle transferi; Kararlı halde olmayan sistemlerde kütle transferinin rolü; Potansiyel kontrollü mikroteknikler; Akım kontrollü mikroteknikler; Organik bileşiklerin elektroindirgenmesi ve yükseltgenmesi; Organometalik bileşiklerin elektroindirgenmesi ve yükseltgenmesi |
Ders Kaynakları |
A.J. Bard " Electrochemical Methods, Fundamentals and Applications", John Wiley, Newyork, 1980.
J.O. Bocris " Modern Electrochemistry " Vol. 2 , plenum / Rosenta ed. ,third ed. 1977. M.M. Baizer “ Organic Electrochemistry ” Marcel Dekker, New York, 1973. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrokimyasal tepkimeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Elektrod işlemlerine giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Elektrot reaksiyonlarının termodinamiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Pillerin termodinamiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | Migrasyon ile kütle transferi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Diffüzyon ile kütle transferi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Kararlı halde olmayan sistemlerde kütle transferinin rolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara sınav, Kararlı halde olmayan sistemlerde kütle transferinin rolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Potansiyel kontrollü mikroteknikler, Basamaklı potansiyel yöntemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Civa damla elektrodda limit akımlar, Polarografik analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Potansiyel kontrollü mikroteknikler, Potansiyel tarama teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Potansiyel kontrollü mikroteknikler, Potansiyel tarama teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Akım kontrollü mikroteknikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Organik bileşiklerin elektroindirgenmesi ve yükseltgenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |