EN
  • Anasayfa
  • KIM412 Bitirme Ödevi II (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
KIM412 - Bitirme Ödevi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Ödevi II KIM412 8 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bilge EREN
Ders Veren
Amaç

Kimya alanındaki bir konu ile ilgili öğrencinin profesyonel gelişimine katkı sağlayan bir çalışma yapmak. Öğrenciye alanı ile ilgili belirlenen herhangi bir konuda ilgili literatür incelenmesi yapma, deneysel çalışma şartları belirleme, ve deney yapma ve elde edilen sonuçları değerlendirerek rapor halinde sunabilme kabiliyetlerinin kazandırılması.

Ders İçeriği

Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi; Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi; Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması; Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi; Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi; Çalışma planının oluşturulması; Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması; Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması; Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi.

Ders Kaynakları Bitirme tezinin konusu ile ilgili bilimsel literatür ve süreli yayınlar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 7 21
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 25 1 25
Uygulama 1 Uygulama 1 25 1 25
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bitime Ödevi konusunun ve hedeflerinin belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
3 Bitime Ödevi konusu ilgili literatürün araştırılması ve literatür bilgilerinin değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
3 Bitime Ödevi konusu ilgili literatürün araştırılması ve literatür bilgilerinin değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
4 Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi ve çalışma planının oluşturulması. Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
4 Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi ve çalışma planının oluşturulması. Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
10 Deneysel/teorik çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar
10 Deneysel/teorik çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar
10 Deneysel/teorik çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar
10 Deneysel/teorik çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar
10 Deneysel/teorik çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar
12 Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması
12 Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması
14 Sonuçlarını raporlaştırılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
14 Sonuçlarını raporlaştırılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanı ile ilgili belirlenen bir problem hakkında basılı ve elektronik kaynaklardan bilgi toplayabilir
Literatür bilgilerini değerlendirerek problemin çözümüne yönelik kullanacağı teorik/deneysel metotları seçer ve çalışma planını oluşturabilir.
Belirlediği plan doğrultusunda çalışmalarını gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlayarak rapor halinde ve/veya seminer olarak sunabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Alanı ile ilgili belirlenen bir problem hakkında basılı ve elektronik kaynaklardan bilgi toplayabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Literatür bilgilerini değerlendirerek problemin çözümüne yönelik kullanacağı teorik/deneysel metotları seçer ve çalışma planını oluşturabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Belirlediği plan doğrultusunda çalışmalarını gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlayarak rapor halinde ve/veya seminer olarak sunabilir. - - - - - - - - - - - - - - -