EN
  • Anasayfa
  • KIM205 Kaynak Taraması (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KIM205 - Kaynak Taraması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kaynak Taraması KIM205 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH
Ders Veren
Amaç

Kimya öğrencilerine farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.

Ders İçeriği

Araştırma nedir? Araştırma türleri; Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması; Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi; Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri; Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma; E-kütüphaneler ve e-kaynaklar; E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri; Araştırma raporlarının planlanması; İyi bir raporun yapısal özellikleri; İyi bir raporun biçimsel özellikleri; Rapor metninin yazılmasında temel kurallar; Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez; Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs.

Ders Kaynakları KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
ÖZACAR, M., Kaynak Araştırma Ders Notları, 2007.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel araştırma nedir? Araştırma türleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
2 Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
3 Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması
4 Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
5 Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
6 E-kütüphaneler ve e-kaynaklar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
7 E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
8 Ara sınav, Araştırma raporlarının planlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
9 Araştırma raporlarının planlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
10 Bilimsel bir raporun yapısal özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
11 Bilimsel bir raporun biçimsel özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
12 Rapor metninin yazılmasında temel kurallar Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
14 Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
14 Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir
Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur
Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar
Farklı türlerde raporlar hazırlar
E-kaynakları etkin şekilde tarar,
Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı türlerde raporlar hazırlar - - - - - - - - - - - - - - -
E-kaynakları etkin şekilde tarar, - - - - - - - - - - - - - - -
Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır - - - - - - - - - - - - - - -