Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kalite ve Standart | KIM217 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere kalite kontrolü konusundaki temel kavramların tanıtılması, konuya ilişkin mevcut uygulamalar ve yöntemler hakkında bilgi verilmesi |
Ders İçeriği |
Kalitenin Tanımı, Standart ve standardizasyon, Kalite Kavramının Gelişimi, Türkiye’de Standardizasyon, Kaliteyi Oluşturan Temel Unsurlar, Kalite ve toplam kalite yönetimi ile ISO 9000 serisi standartlar ve bunların belgelendirilmeleri, Kalitenin Ölçümü ve Denetimi, Temel İstatistiki Ölçüler, Frekans Dağılımları Ve Değerlendirilmesi, Olasılık Ve Olasılık Dağılımları, Metroloji ve kalibrasyon, CE belgelendirmesi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi, TSE ve Gıda Kodeksi Standartları, Tüketici ve tüketici hakları, Kimya sektöründen güncel örnekler |
Ders Kaynakları |
Yamak, O., “Kalite Odaklı Yönetim”, Panel Matbaacılık, 1998, İstanbul
Toplam Kalite Yönetimi Ve Kalite Yönetim Standart, Sıdıka PARLAK, |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalitenin Tanımı, Standart ve standardizasyon | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Ders |
2 | Kalite Kavramının Gelişimi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Ders |
3 | Türkiye’de Standardizasyon | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Grup Çalışması Ders |
4 | Kaliteyi Oluşturan Temel Unsurlar | Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Kalite ve toplam kalite yönetimi ile ISO 9000 serisi standartlar ve bunların belgelendirilmeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
6 | Kalitenin Ölçümü ve Denetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
6 | Kalitenin Ölçümü ve Denetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav, Temel İstatistiki Ölçüler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
9 | Frekans Dağılımları Ve Değerlendirilmesi, Olasılık Ve Olasılık Dağılımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
10 | Metroloji ve kalibrasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
11 | CE belgelendirmesi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
12 | TSE ve Gıda Kodeksi Standartları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Grup Çalışması |
13 | Tüketici ve tüketici hakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Grup Çalışması |
14 | Kimya sektöründen güncel örnekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalite kontrolü kavramını anlayarak hedefleri ve kapsamını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kalite kontrolü konusundaki mevcut uygulamaları kavrama bilgisine sahiptir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kaliteye ilişkin standartları tanıma ve kullanabilme becerisini öğrenmeye sahiptir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Metroloji ve kalibrasyon hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
CE belgelendirmesi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite kontrolü kavramını anlayarak hedefleri ve kapsamını tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite kontrolü konusundaki mevcut uygulamaları kavrama bilgisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaliteye ilişkin standartları tanıma ve kullanabilme becerisini öğrenmeye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metroloji ve kalibrasyon hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
CE belgelendirmesi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |