Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Kimyası | KIM219 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye çevre kimyasındaki temel kavramlar, çevre kirliliği türleri ve çevre kirliliğinin belirlenmesinde kullanılan temel kimyasal analizler hakkında bilgilerin kazandırılması |
Ders İçeriği |
Çevre Kimyasına Giriş, Atmosferin Bileşenleri, Atmosferdeki kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler, Küresel Isınma, Sera Etkisi, Asit yağmurları, Hava ve hava Kirliliği, Hava Kalitesinin Tayini, Su ve Su kirliliği, Su analizleri, Toprak ve toprak Kirliliği, Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri, gürültü kirliliği, Yeryüzünün Enerji Dengesi ve Muhtemel Enerji Kaynakları, Organik Maddelerin, Ağır Metallerin ve Pestisitlerin Etkileri, Çevre ile ilgili Yasal Düzenlemeler |
Ders Kaynakları |
SAMSUNLU, A., Çevre Mühendisliği Kimyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2005
Gündüz, T. (2004) Çevre Sorunları, , Gazi Kitapevi, Ankara Karpuzcu, M. (1998) Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, Bilge Yayıncılık , Ankara, 1994. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Kimyasına Giriş | Ders |
2 | Atmosferin Bileşenleri, Atmosferdeki kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler | Ders |
3 | Küresel Isınma ve Sera Etkisi, | Ders |
4 | Yeryüzünün Enerji Dengesi ve Muhtemel Enerji Kaynakları, | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Asit yağmurları, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Hava ve hava kirliliği, | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
7 | Hava Kalitesinin Tayini, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Su ve Su kirliliği, ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Su analizleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Toprak ve toprak Kirliliği, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri, | Ders |
12 | Gürültü kirliliği, | Ders |
13 | Fosfor, Organik Maddeler, Ağır Metallerin ve Pestisitlerin Etkileri, | Ders |
14 | Çevre ile ilgili Yasal Düzenlemeler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler çevre sorunlarının farkındadır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hava, su ve toprak kirliliğine sebep olan etkenleri bilir ve bu kirliliğe sebep olan faktörlerin analizlerini yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Çevre sorunlarına karşı kimyasal çözümler üretebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yeryüzünün temel enerji dengelerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler çevre sorunlarının farkındadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hava, su ve toprak kirliliğine sebep olan etkenleri bilir ve bu kirliliğe sebep olan faktörlerin analizlerini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre sorunlarına karşı kimyasal çözümler üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeryüzünün temel enerji dengelerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |