Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Analiz | KIM315 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimyanın temel konularını ve kimyasal reaksiyonlara ait prensiplerin endüstriyel bir laboratuarda uygulanışını öğretmek. Endüstrinin değişik alanlarından analiz ve kalite kontrol örnekleri sunarak, bu analizlerin nasıl yapıldığını açıklamak. Bu bağlamda madde balansı hesaplamalarını yapabilme ve endüstride karşılaşabileceği farklı ürünleri analiz edebilme yeteneği kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Kimya Endüstrisi, Su Teknolojisi, Azot Endüstrisi, Çimento Endüstrisi, Sabun ve Deterjanlar, Polimer Teknolojisi, Petrol ve Petrol Endüstrileri, Kimya Endüstrisinde Koku ve Tat Veren Katkı Maddeleri, Klor Alkali ve Elektrolitik Endüstrileri, Yakıtlar ve Enerji Kaynakları, İlaç Endüstrisi, Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji ve Nanoteknoloji. |
Ders Kaynakları |
ÇATALTAŞ, İ., Kimyasal Proses Endüstrileri I ve II, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 1999.
SANIGÖK, Ü., Anorganik Endüstriyel Kimya, İstanbul Üniversitesi Yayını 1987. ALPAR, S.R., Organik Sınai Kimya, İstanbul Üniversitesi Yayını 1973. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimya Endüstrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
2 | Su Teknolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
3 | Azot Endüstrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
4 | Çimento Endüstrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | Sabun ve Deterjanlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
6 | Polimer Teknolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Petrol ve Petrol Endüstrileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
8 | Ara Sınav, Petrol ve Petrol Endüstrileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
9 | Kimya Endüstrisinde Koku ve Tat Veren Katkı Maddeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Klor Alkali ve Elektrolitik Endüstrileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
11 | İlaç Endüstrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
12 | Yakıtlar ve Enerji Kaynakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji ve Nanoteknoloji. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji ve Nanoteknoloji. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endüstriyel süreçlerde yer alan biyoteknolojik ve nanoteknolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kimya endüstrisi ve Türkiye'de kimya endüstrisinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sanayi ürünlerinin kimyasal üretimindeki proses tasarımları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji ve Nanoteknolojinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Üretim proseslerinin verimini etkileyen parametreler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel süreçlerde yer alan biyoteknolojik ve nanoteknolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimya endüstrisi ve Türkiye'de kimya endüstrisinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanayi ürünlerinin kimyasal üretimindeki proses tasarımları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji ve Nanoteknolojinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretim proseslerinin verimini etkileyen parametreler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |