EN
  • Anasayfa
  • KIM317 Boyarmadde Kimyası (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KIM317 - Boyarmadde Kimyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Boyarmadde Kimyası KIM317 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin renkler ve bileşikler arasındaki ilişkiyi, organik boyar madde çeşitlerini ve özelliklerini öğrenmesi. Azot, oksijen ve kükürt ihtiva eden boyaların farkının ve sentez yöntemlerinin incelenmesi.

Ders İçeriği

Organik boyar maddelerin yapıları ve sınıflandırılması, hidrokarbon ve oksijen içeren boyalar ve sentezi, azot içeren boyaların yapıları ve sentezi. Kükürt içeren boyaların yapıları ve sentezi, sağlık sektöründe kullanılan organik boyaların yapıları ve sentezi ile gıda sektöründe kullanılan organik boyaların yapıları ve sentezi. Işık, Işığın karakterizasyonu, ve renk hakkında bilgilendirme, Lambert-Beer Yasası , ışık absorpsiyonu. Tarih çağlarında kullanılan boyar maddeler ve pigmentler. Günümüzde kullanılan boyalar. Kimyasal yapılarına göre boyar maddeler, uygulama şekillerine göre boyar maddeler. Doğal ve yapay elyafların kimyasal yapıları ve bu elyaflara uygulanan boyar maddeler.

Ders Kaynakları İ. Başer, Y. İnanıcı, Marmara Üniversitesi Yayınları Yayın No:482 ,Teknik Eğitim Fakültesi yayın no:2.
N.N. Mahapatra, Textile Dyes, Woodheat Publishing India PVT Ltd., CRC Press, T&F Group, 2016.
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, genel Bilgiler, Tarihi Gelişim ve Üretimi Tartışmalı Ders
2 Renklilik ve Renk Kuramları Tartışmalı Ders
2 Renklilik ve Renk Kuramları Tartışmalı Ders
4 Renklerin Ölçülmesi Tartışmalı Ders
5 Boyarmaddelerin Sınıflandırılması Tartışmalı Ders
6 Pamuk ve yün elyafların kimyasal yapısı Tartışmalı Ders
6 Pamuk ve yün elyafların kimyasal yapısı Tartışmalı Ders
8 Arasınav, Renk haslıkları Tartışmalı Ders
9 Renk haslıkları Tartışmalı Ders
10 Doğal renklendiriciler Tartışmalı Ders
10 Doğal renklendiriciler Tartışmalı Ders
12 Renklendiricilerin Teknolojide Kullanımı Tartışmalı Ders
13 Boyarmaddelerin Toksik Etkileri ve Güvenlik İlkeleri Tartışmalı Ders
13 Boyarmaddelerin Toksik Etkileri ve Güvenlik İlkeleri Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci doğal renklendiriciler hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci renklendiricilerin sağlık üzerine etkilerini bilir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci boyar madde ile boyanacak elyaf arasındaki reaksiyonları açıklayabilir Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
öğrenci boyarmaddeleri sınıflandırabilir Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci doğal renklendiriciler hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci renklendiricilerin sağlık üzerine etkilerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci boyar madde ile boyanacak elyaf arasındaki reaksiyonları açıklayabilir - - - - - - - - - - - - - - -
öğrenci boyarmaddeleri sınıflandırabilir - - - - - - - - - - - - - - -