EN
  • Anasayfa
  • KIM319 Seramik Kimyası (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KIM319 - Seramik Kimyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik Kimyası KIM319 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz-yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adem SARIHAN
Ders Veren
Amaç

Öğrencileri seramik teknolojileri hakkında bilgilendirerek, seramik, seramik sır üretimi ve seramik ve sırlarının renklendirilmeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Ders İçeriği

Seramiğin tanımı, sınıflandırılması ve hammaddeleri; kil, kaolin, feldspat ve kuvartza uygulanan deneyler; Seramik endüstrisinde çamur hazırlama; Seramik çamurun şekillendirilmesi; Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi; Endüstriyel seramik çamurları; Özel seramik çamurları ve oksit seramikler; Seramik sırların sınıflandırılması ve hazırlanması; Sırların renklendirilmesi ve çeşitli özellikleri; Sır ve çamur arasındaki ilişkileri kontrol yöntemleri; Artistik sırlar; Seramik boyaları, üretilmeleri ve türleri

Ders Kaynakları Seramik Kimyası, Zeliha Mete, Tibyan Yayıncılık, 2020
Reed, J (1998) Principles of ceramic processing, John Willey, Sons, Inc..
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik tozlar: Tanımlama, özellikler, gereksinimler; Seramik hammaddeleri: Yaygın hammaddeler, özel organik kimyasallar; Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Seramik tozlar: Tanımlama, özellikler, gereksinimler; Seramik hammaddeleri: Yaygın hammaddeler, özel organik kimyasallar - 2 Ders Beyin Fırtınası
3 Seramiklerin karakterizasyonu: Sipesifikasyonlar, tane boyutu, yüzey alanı, por boyutu, yoğunluk; Ders Beyin Fırtınası
4 Seramiklerin Şekillendirilmesinde Kullanılan Yöntemler; Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Seramiklerin Pişirilmesi, Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Vitrifikasyon ve oluşan reaksiyonların açıklanması; Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Denge Diyagramları; Üçlü Denge Diyagramlarının; Seramik Üretiminde Kullanılması; Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Denge Diyagramları; Üçlü Denge Diyagramlarının; Seramik Üretiminde Kullanılması - 2 Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Sofra Eşyaları: Üretimleri, İstenilen özellikler; Sır ve Emaye: Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Sır Hazırlama, Sır Uygulama yöntemleri, Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Sır çeşitleri, Emaye hazırlama, Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Emaye uygulama yöntemleri, Ders Beyin Fırtınası
13 Emayede kullanılan metaller ve özellikleri; Ders Beyin Fırtınası
14 Cam: Üretimi, Şekillendirilmesi, Çeşitleri: Teknik Seramikler. Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yüzey enerjisinin süreçlerdeki etkilerini tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Yüzey enerjisinin süreçlerdeki etkilerini tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -