Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Kimyası | KIM319 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencileri seramik teknolojileri hakkında bilgilendirerek, seramik, seramik sır üretimi ve seramik ve sırlarının renklendirilmeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Ders İçeriği |
Seramiğin tanımı, sınıflandırılması ve hammaddeleri; kil, kaolin, feldspat ve kuvartza uygulanan deneyler; Seramik endüstrisinde çamur hazırlama; Seramik çamurun şekillendirilmesi; Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi; Endüstriyel seramik çamurları; Özel seramik çamurları ve oksit seramikler; Seramik sırların sınıflandırılması ve hazırlanması; Sırların renklendirilmesi ve çeşitli özellikleri; Sır ve çamur arasındaki ilişkileri kontrol yöntemleri; Artistik sırlar; Seramik boyaları, üretilmeleri ve türleri |
Ders Kaynakları |
Seramik Kimyası, Zeliha Mete, Tibyan Yayıncılık, 2020
Reed, J (1998) Principles of ceramic processing, John Willey, Sons, Inc.. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik tozlar: Tanımlama, özellikler, gereksinimler; Seramik hammaddeleri: Yaygın hammaddeler, özel organik kimyasallar; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Seramik tozlar: Tanımlama, özellikler, gereksinimler; Seramik hammaddeleri: Yaygın hammaddeler, özel organik kimyasallar - 2 | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Seramiklerin karakterizasyonu: Sipesifikasyonlar, tane boyutu, yüzey alanı, por boyutu, yoğunluk; | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Seramiklerin Şekillendirilmesinde Kullanılan Yöntemler; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Seramiklerin Pişirilmesi, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Vitrifikasyon ve oluşan reaksiyonların açıklanması; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Denge Diyagramları; Üçlü Denge Diyagramlarının; Seramik Üretiminde Kullanılması; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Denge Diyagramları; Üçlü Denge Diyagramlarının; Seramik Üretiminde Kullanılması - 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Sofra Eşyaları: Üretimleri, İstenilen özellikler; Sır ve Emaye: | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Sır Hazırlama, Sır Uygulama yöntemleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Sır çeşitleri, Emaye hazırlama, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Emaye uygulama yöntemleri, | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Emayede kullanılan metaller ve özellikleri; | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Cam: Üretimi, Şekillendirilmesi, Çeşitleri: Teknik Seramikler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yüzey enerjisinin süreçlerdeki etkilerini tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüzey enerjisinin süreçlerdeki etkilerini tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |