Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su ve Atıksu Analizleri | KIM420 | 8 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Su ve atıksuların fiziksel ve kimyasal özellikleri, içme ve atıksuların doğada bulunma durumları, su kirleticileri ve atıksuların analiz ve arıtım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Ayrıca atıksuların çevreye verdiği zararlar hakkında bilgi edinilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Su ve atıksuların doğada bulunma durumları, Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, Atıksu kaynakları ve çeşitleri, Sulardan numune alma, Fiziksel analizler, Kimyasal Analizler, Sudaki inorganik bileşenlerin analizi, Sudaki metallerin analizleri, Fiziksel, kimyasal ve biyolojik analiz yöntemlerinin karşılaştırılması, Suda sertlik tayini, Sudaki organik bileşenlerin analizi, Atıksuların arıtım yöntemleri, Atıksuların çevre ve insan sağlığına etkileri, |
Ders Kaynakları |
F. Baltacı, (2000) Su Analiz Metotları, İçmesuyu ve Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı.
Atık Suların Arıtılması, Ahmet Samsunlu, Birsen Yayınevi, Mayıs 2006. Su Tasfiyesi Prof.Dr. Veysel EROĞLU, İTÜ YAYINLARI,1995 Atıksu arıtma sistemlerinin tasarım esasları, Cilt 1-2, Dokuz Eylül Üniversitesi yayınları, Hikmet Toprak, 2011. Su kimyası ve Kimyasal Temel İşlemler, Prof.Dr. Ahmet GÜNAY, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 28 | 1 | 28 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atıksular ve içilebir suların özellikleri ve doğada bulunma durumları, | Ders |
2 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Atıksu kaynakları ve çeşitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Atıksuların çevre ve insan sağlığına etkileri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Atıksuların arıtım yöntemleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sulardan numune alma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Fiziksel analizler (Renk, Bulanıklık, Koku, Tat, İletkenlik) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Sudaki Kimyasal Analizler, ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Sudaki organik bileşenlerin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Sudaki organik bileşenlerin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Sudaki organik bileşenlerin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Sudaki metallerin analizleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik analiz yöntemlerinin karşılaştırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Suda sertlik tayini | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Suyun fiziksel ve kimyasal analizlerini gerçekleştirir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | - | - |
Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | - | - |
Suyun fiziksel ve kimyasal analizlerini gerçekleştirir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - |
Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |