Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Korozyon | KIM424 | 8 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Korozyon ve korozyona sebep olan maddeler hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak |
Ders İçeriği |
Korozyonun temelleri, çeşitli ortamlarda metalik korozyon, potansiyel-PH diyagramları, pasiflik, asidik, bazik ortamlarda korozyon, çeşitli kimyasal korozyonlar, korozyondan korunma, korozyon test yöntemleri |
Ders Kaynakları |
M.Doruk, "Korozyon ve Önlenmesi", ODTÜ Yayınları, 1982
A. Çakır, "Metalik Korozyon İlkeleri ve Kontrolü", TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Yayın No 131,1990 S.Üneri, "Korozyon ve Önlenmesi", Korozyon Derneği Yayınları, 1998 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Korozyon tanımı ve sınıflandırılması, korozyonun önemi ve korozyon kaybı | Tartışmalı Ders |
2 | Korozyon türleri, korozyon hızı belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
3 | Kimyasal korozyon, metalik filmler | Tartışmalı Ders |
4 | Metallerin kimyasal oksidasyonunun termodinamik ve kinetiği | Tartışmalı Ders |
5 | Elektrokimyasal korozyon, elektrokimyasal oluşum düzenleri | Tartışmalı Ders |
6 | Galvanik korozyon hücresinin işlevi, korozyonun iç ve dış etkenleri | Tartışmalı Ders |
7 | Polarizasyon, pasifleşme | Tartışmalı Ders |
8 | ARASINAV, Korozyonun ölçülmesi | Tartışmalı Ders |
9 | Korozyonun ölçülmesi yöntemleri | Tartışmalı Ders |
10 | Çeşitli ortamlarda korozyon, atmosferde korozyon | Tartışmalı Ders |
11 | Toprak altı korozyonu, biyolojik korozyon, sularda korozyon | Tartışmalı Ders |
12 | Korozyona karşı önlemler, yüzey kaplamalrı ile korunma, inhibitörler | Tartışmalı Ders |
13 | Katodik korunma | Tartışmalı Ders |
14 | Korozyona dirençli malzemeler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pratiğe dönük korunma yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı disiplinlerde görev yapacak ve korozyon sorunlarıyla karşılacak kişilerikorozyon konusunda beceri sahibi yapma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Korozyonun ana esaslarının öğrenilip benimsenmesi ve bunları uygulayabilme yeteneğini geliştirme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pratiğe dönük korunma yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı disiplinlerde görev yapacak ve korozyon sorunlarıyla karşılacak kişilerikorozyon konusunda beceri sahibi yapma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Korozyonun ana esaslarının öğrenilip benimsenmesi ve bunları uygulayabilme yeteneğini geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |