Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tekstil Kimyası | KIM223 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tekstil elyaf ve boyanmasının kimyasal özellikleri göz önünde bulundurarak, boyama uygulamaları hakkında bilgi vermek ve tekstil sektöründe çalışacak öğrencilerin bilgi ve iş yeteneğini arttırmak |
Ders İçeriği |
Tekstil elyafın genel özellikleri, Bitkisel elyaf, Hayvansal elyaf, Rejenere elyaf, Kimyasal elyaf, Boyama makineleri, Renklilik, Boyarmaddeler ve özellikleri, Boyama reçeteleri, pamuklu, yünlü, polyester, polyamid ve akrilik elyafın boyanması |
Ders Kaynakları |
Başer, İ., "Tekstil Teknolojisi" Marmara Üniversitesi Yayın No:634, 1998, İstanbul
Özcan, Y., “Tekstil Elyaf ve Boyama Tekniği”, Fatih Yayınevi Matbaası, 1984, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tekstil Elyafın Genel Özellikleri, Bitkisel Elyaf (Pamuk) | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Keten, Kenevir, Rami, Jüt ve Koko elyaf | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Hayvansal Elyaf (Yün) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Moher, Kaşmir, Angora ve İpek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Doğal polimerlerden üretilen kimyasal elyaf (Rejenere Elyaf) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
6 | Sentetik polimerlerden üretilen kimyasal elyaf | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
7 | Boyama Makinaları, Renklilik, Boyarmadde özellikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
8 | Boyama banyosu Reçetesi ve hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
9 | Boyama banyosu Reçetesi ve hazırlanması-2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
10 | Pamuklu kumaş Boyanması ve uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
11 | Yünlü kumaşın Boyanması ve uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
12 | Polyester elyafın boyanması ve uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
13 | Polyamid elyafın boyanması ve uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
14 | Akrilik Elyafın Boyanması ve uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tekstil materyallerini hazırladığı boyama reçetesine göre boyar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Boyama reçetelerinin hazırlar, | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Boyama sırasında meydana gelen problemler için çözümler üretir ve yöntemler geliştirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Farklı elyaf türlerinin boyanmasındaki özellikleri ayırt ederek farklı boyama yöntemlerini karşılaştırır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Boyama ile ilgili hesaplamaları yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tekstil materyallerini hazırladığı boyama reçetesine göre boyar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Boyama reçetelerinin hazırlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Boyama sırasında meydana gelen problemler için çözümler üretir ve yöntemler geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı elyaf türlerinin boyanmasındaki özellikleri ayırt ederek farklı boyama yöntemlerini karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Boyama ile ilgili hesaplamaları yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |