Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği | KIM414 | 8 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimin doğası, gelişimi ve temel kavramlarını bilmek ve açıklamak, Bilimsel araştırmanın temel özelliklerini ve ilkelerini tanımlayabilme, Etik kavramı ve etik teorilerini açıklama, Araştırma etiğinin temel özelliklerini ve kavramlarını açıklayabilme |
Ders İçeriği |
Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın; editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurallar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma; yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler |
Ders Kaynakları |
Bilim Etiği El Kitabı, TÜBA Yayınları, Editör: Ayşe ERZAN, 2008
Bilim Etiği, David B. Resnik, ISBN 975-539402-8, Ayrıntı Yayın evi, 2004 Bilim Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA Yayınları, Editor: Cumhur ERTEKİN, 2002 Bilim Etiği El Kitabı, TÜBA Yayınları, Editör: Ayşe ERZAN, 2008 Bilim Etiği, David B. Resnik, ISBN 975-539402-8, Ayrıntı Yayın evi, 2004 Bilim Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA Yayınları, Editor: Cumhur ERTEKİN, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim: Temel kavramlar ve bilimin doğası | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bilim felsefesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Bilimsel araştırmada planlanma | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Bilimsel bilgiye ulaşma: Genel literatür taraması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşma: Katalog taramaları | |
7 | Ar-Ge Projeleri: Proje yazım süreci ve proje amaçlı literatür taraması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Bilimsel bilgiyi sunma süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Bilimsel bilgiyi yayımlama süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Bilimsel makale yazımında dikkat edilecek hususlar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Etik: Bilimsel etik ihlali çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken temel etik ilkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | BŞEÜ, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergeleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Etik kurulların genel işleyiş şekli | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel etik ilkelerini bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bilimsel etik ilkelerini kendi araştırmalarında uygular | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Araştırma tekniklerini bilir ve kendi bilimsel araştırmalarında kullanır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ar-Ge projelerinin genel içeriğini bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bir bilimsel veriye ya da kaynağa nasıl ulaşacağını bilir. Bilimsel kaynağı inceler, özümser ve bilgiye hızlı şekilde ulaşır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel etik ilkelerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel etik ilkelerini kendi araştırmalarında uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma tekniklerini bilir ve kendi bilimsel araştırmalarında kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ar-Ge projelerinin genel içeriğini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir bilimsel veriye ya da kaynağa nasıl ulaşacağını bilir. Bilimsel kaynağı inceler, özümser ve bilgiye hızlı şekilde ulaşır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |