Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deniz ve Kıyı Jeomorfolojisi | COĞ240 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Coğrafyacılara deniz ve kıyı kavramı ve buraların potansiyeline dair yeni bir bakış açısı kazandırmak |
Ders İçeriği |
Dünya ve Türkiye’den örneklerle, deniz çanakları ve kıyı alanlarının jeomorfolojik özellikleri ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
İ. ATALAY - Denizaltı Jeolojisi ve Jeomorfolojisi
D. KELLETAT - Physische Geographie der Meere und Küsten E. BIRD - Coastal Geomorphology |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Deniz ve kıyının tanımı ve kavramsal çerçeve | |
2 | Deniz ve kıyı konusundaki çalışmalara interdisipliner bir bakış | |
4 | Deniz çanaklarının oluşumu | |
5 | Deniz çanaklarının jeomorfolojik özellikleri | |
6 | Dalga ve akıntılar | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Geçiş bölgesi olarak kıyı kuşağı | |
9 | Kıyılardaki hakim jeomorfolojik süreçler | |
10 | Kıyıların sınıflandırılması | |
11 | Kıyılardaki aşınım şekilleri | |
12 | Kıyılardaki birikim şekilleri | |
13 | Dünya kıyıları | |
14 | Türkiye kıyıları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deniz ve kıyı jeomorfolojisi konusunda kavram ve terimlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Deniz ve kıyı kavramlarına interdisipliner bir bakış açısı kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kıyı jeomorfolojisindeki yeni çalışma yöntemleri hakkında fikir edinir | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deniz ve kıyı jeomorfolojisi konusunda kavram ve terimlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Deniz ve kıyı kavramlarına interdisipliner bir bakış açısı kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kıyı jeomorfolojisindeki yeni çalışma yöntemleri hakkında fikir edinir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |