Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karst Jeomorfolojisi | COĞ249 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Amaç |
Karst Jeomorfolojisi ile ilgili temel kavramları öğretmek. |
Ders İçeriği |
Karst, çözülebilir kayalar, karstlaşmada etkin olan faktörler, karstik şekiller |
Ders Kaynakları |
ERİNÇ,S., 2012, Jeomorfoloji II
PEKCAN, N., 1995. Karst Jeomorfolojisi Jo De Waele, Francisco Gutiérrez, Karst Hydrogeology, Geomorphology and Caves |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karst jeomorfolojisi tanımı ve konusu | Tartışmalı Ders |
2 | Çözünebilen kayaçlar ve genel özellikleri | Tartışmalı Ders |
3 | Karstlaşmanın koşulları | Tartışmalı Ders |
4 | Karst çözünme şekilleri | Tartışmalı Ders |
5 | Karstik birikim şekilleri | Tartışmalı Ders |
6 | Psödokarstik şekiller | Tartışmalı Ders |
7 | Karst hidrojeolojisi | Tartışmalı Ders |
8 | Karstik kaynaklar | Tartışmalı Ders |
9 | Sınav | |
10 | Karst sisteminin gelişimi | Tartışmalı Ders |
11 | Karstik bölgelere göre yerküre’de görülen karstlaşma | Tartışmalı Ders |
12 | Türkiye'nin karst topoğrafyası | Tartışmalı Ders |
13 | Karsta ilişkin jeolojik tehlikeler | Tartışmalı Ders |
14 | Akarsu-Karst polijenik jeomorfolojisi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yerkürede yaşanan karstlaşmalar hakkında bilgi sağlar. | |||
Karstlaşmanın oluşturduğu yer şekilleri hakkında veri sağlanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yerkürede yaşanan karstlaşmalar hakkında bilgi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karstlaşmanın oluşturduğu yer şekilleri hakkında veri sağlanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |