Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tematik Kartografya | COĞ355 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Tematik haritanın inceliklerini ve yapımını öğrencilere aktarmak |
Ders İçeriği |
Sosyal, çevresel ve doğal olaylarla ilgili haritalar üretmek |
Ders Kaynakları |
Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) Genel Kartografya II, T. Bilgin, Bakış Yayınları, İstanbul, 1984 Genel Kartografya II, T. Bilgin, Bakış Yayınları, İstanbul, 1984. Kartografya, E. Koçak, Trabzon, 1985. DOĞAN E. O. ÖZTAN, M.G. ÖZGEN, Harita Bilgisi, İ.Ü. Dnz. ve Coğr. Enst. Yay. No: 11, İstanbul, 1995 FIALA, F-1976: Matematiksel Kartoğrafya. İTÜ yay. No:1072, İST. HAKE, G. & GRÜNREİCH, D. 1994, Kartographie, Walter de Gruyter, BERLİN IMHOF, Eduard–1965: Kartographische Geländedarstellung. Walter de Gruyter & Co. BERLİN. IMHOF, Eduard–1950: Gelände und Karte. Eugen Rentsch Verlag. ZURICH. MERKEL, H–1973: Harita Projeksiyonları Bilgisi İTÜ yay. No:952, İST. KOÇAK, Erdal–1984: Harita Projeksiyonları. Kdz. Üniv. Yay. No:24, TRABZON. Genel Kartografya II-Turgut Bilgin Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) Genel Kartografya II-Turgut Bilgin Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) DOĞAN E. O. ÖZTAN, M.G. ÖZGEN, Harita Bilgisi, İ.Ü. Dnz. ve Coğr. Enst. Yay. No: 11, İstanbul, 1995 FIALA, F-1976: Matematiksel Kartoğrafya. İTÜ yay. No:1072, İST. HAKE, G. & GRÜNREİCH, D. 1994, Kartographie, Walter de Gruyter, BERLİN IMHOF, Eduard–1965: Kartographische Geländedarstellung. Walter de Gruyter & Co. BERLİN. IMHOF, Eduard–1950: Gelände und Karte. Eugen Rentsch Verlag. ZURICH. MERKEL, H–1973: Harita Projeksiyonları Bilgisi İTÜ yay. No:952, İST. KOÇAK, Erdal–1984: Harita Projeksiyonları. Kdz. Üniv. Yay. No:24, TRABZON. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konuya giriş ve temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Kartoğrafyanın gelişimi: Eskiçağ ve Ortaçağda | Tartışmalı Ders |
3 | Yeniçağda Kartoğrafya, Kartoğrafya da reform | Tartışmalı Ders |
4 | Ölçek ve ölçek çeşitleri | Tartışmalı Ders |
5 | Ölçeklerle ilgili uygulama çalışmaları | Tartışmalı Ders |
6 | Haritalarda büyültme ve küçültme çalışmaları | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
8 | Harita üzerinde mesafe ölçülmesi ve uygulama | Tartışmalı Ders |
9 | Alan ölçmeleri ve alan hesapları | Tartışmalı Ders |
10 | Haritaları oluşturan unsurlar | Tartışmalı Ders |
11 | Flüvyal Jeomorfoloji Analizi | Gösterim |
12 | Buzul Jeomorfolojisi Analizi | Laboratuar |
13 | Haritalarda yeryüzü şekillerini gösterme yöntemleri | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Haritaları Çoğaltabilir | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Haritaları Çoğaltabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |