EN
PFE301 - Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) PFE301 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi çevrimiçi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Eylem ORUÇ
Ders Veren Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR
Amaç

Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır.

Ders İçeriği

Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama

Ders Kaynakları Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
14 Öğretim Programı Tartışmalı Ders
15 Final Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme.
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. - - - - - - - - - - - - - -
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -