Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) | PFE303 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat ARTSIN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Murat ARTSIN |
Amaç |
Bu derste öğretim teknolojilerinin temel kavramlarını, tarihini ve çeşit öğretimsel uygulamanlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Güncel öğretim teknolojilerinin pedagojik yaklaşımlarla kullanımı konusunda beceri geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı |
Ders Kaynakları |
Bozkurt, A. (2019). Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler. AUAd, 5(4), 43-64.
Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğretim Teknolojilerinde temel kavramlara giriş | Ders |
2 | Çoklu ortam tasarım ilkelerine giriş | Ders |
3 | Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 1 | Ders |
4 | Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 2 | Ders |
5 | Öğretim teknolojilerinde kullanılan Web 2.0 Araçları | Ders |
6 | Öğretim teknolojilerin somut ve soyut teknolojiler | Ders |
7 | Öğretim tasarımı modellerine giriş | Ders |
8 | Öğretimde sistem yaklaşımına giriş | Ders |
9 | Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları | Ders |
10 | Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları 2 | Ders Grup Çalışması |
11 | Etkili Powerpoint Kullanımına yönelik stratejiler | Ders |
12 | Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 1 | Ders |
13 | Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 2 | Ders |
14 | Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 3 | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |