EN
  • Anasayfa
  • PFE303 Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
PFE303 - Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) PFE303 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Murat ARTSIN
Ders Veren Öğr. Gör. Murat ARTSIN
Amaç

Bu derste öğretim teknolojilerinin temel kavramlarını, tarihini ve çeşit öğretimsel uygulamanlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Güncel öğretim teknolojilerinin pedagojik yaklaşımlarla kullanımı konusunda beceri geliştirmeyi hedeflemektedir.

Ders İçeriği

öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı

Ders Kaynakları Bozkurt, A. (2019). Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler. AUAd, 5(4), 43-64.
Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğretim Teknolojilerinde temel kavramlara giriş Ders
2 Çoklu ortam tasarım ilkelerine giriş Ders
3 Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 1 Ders
4 Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 2 Ders
5 Öğretim teknolojilerinde kullanılan Web 2.0 Araçları Ders
6 Öğretim teknolojilerin somut ve soyut teknolojiler Ders
7 Öğretim tasarımı modellerine giriş Ders
8 Öğretimde sistem yaklaşımına giriş Ders
9 Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları Ders
10 Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları 2 Ders Grup Çalışması
11 Etkili Powerpoint Kullanımına yönelik stratejiler Ders
12 Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 1 Ders
13 Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 2 Ders
14 Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 3 Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. - - - - - - - - - - - - - -
Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -