EN
  • Anasayfa
  • TOS130 Kariyer Planlama (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TOS130 - Kariyer Planlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kariyer Planlama TOS130 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer KAYA ÇAKIR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA
Amaç

Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir.

Ders Kaynakları AYTAÇ M, AYTAÇ S, FIRAT Z, BAYRAM N ve KESER A, 2001, Akademisyenlerin Çalışma Yaşamı ve Kariyer Sorunları, Uludağ Üniv. Araştırma Fonu İşletme Müd. Proje No:99/29, Bursa, 310s.
KOONTZ H, G DONNELL C and WEIHRICH H, 1986, Essentials of Management, 4th Ed. Mcgraw-Hill Book Company, 564 p.
ERDOĞMUŞ, N, 2003, Kariyer Geliştirme: Kuram ve Uygulama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 272s
ÖNER, M, 2001, Kişisel Kariyer Planlaması, Kariyer Yayıncılık, İletişim Eğitim Hizmetleri, İstanbul, 299s. •ÖZDEN MC, http://www.mcozden.com (02.07.2008)
Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-ders
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kariyer Merkezi Bilgilendirme Tartışmalı Ders
2 Kariyer Yolunda Zeka ve Kişilik Tartışmalı Ders
3 Kariyer Yolunda Kişisel Özellikler Tartışmalı Ders
4 Kariyer Yolunda Fark Yaratmanın Anahtarı: Beceriler Tartışmalı Ders
5 Kariyerime Nasıl Hazırlanırım Tartışmalı Ders
6 Sektör Günleri: Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Tartışmalı Ders
7 Özgeçmiş (CV) Hazırlama ve Mülakat Teknikleri Beyin Fırtınası Sözlü Konuk Konuşmacı
8 Sektör Günleri: Uluslararası Kuruluşlar Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Konuk Konuşmacı
8 Sektör Günleri: Kamu Sektörü Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı
9 Sektör Günleri: Özel Sektör Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı
11 Sektör Günleri: Akademi Beyin Fırtınası Seminer Konuk Konuşmacı
11 Mezun Öğrenci Buluşması Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı
12 Sektör Günleri: Girişimcilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
13 Davetli Konuşmacı Tartışmalı Ders Seminer
13 Davetli Konuşmacı Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Etkili CV (özgeçmiş) hazırlamayı öğrenir. Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. Ödev / Proje Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. Ödev / Proje Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında kariyer seçeneklerini öğrenir. Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu öğrenir Ödev / Proje Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Etkili CV (özgeçmiş) hazırlamayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. - - - - - - - - - - - - - -
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında kariyer seçeneklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -