Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kariyer Planlama | TOS130 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer KAYA ÇAKIR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Amaç |
Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
AYTAÇ M, AYTAÇ S, FIRAT Z, BAYRAM N ve KESER A, 2001, Akademisyenlerin Çalışma Yaşamı ve Kariyer Sorunları, Uludağ Üniv. Araştırma Fonu İşletme Müd. Proje No:99/29, Bursa, 310s.
KOONTZ H, G DONNELL C and WEIHRICH H, 1986, Essentials of Management, 4th Ed. Mcgraw-Hill Book Company, 564 p. ERDOĞMUŞ, N, 2003, Kariyer Geliştirme: Kuram ve Uygulama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 272s ÖNER, M, 2001, Kişisel Kariyer Planlaması, Kariyer Yayıncılık, İletişim Eğitim Hizmetleri, İstanbul, 299s. •ÖZDEN MC, http://www.mcozden.com (02.07.2008) Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-ders |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kariyer Merkezi Bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
2 | Kariyer Yolunda Zeka ve Kişilik | Tartışmalı Ders |
3 | Kariyer Yolunda Kişisel Özellikler | Tartışmalı Ders |
4 | Kariyer Yolunda Fark Yaratmanın Anahtarı: Beceriler | Tartışmalı Ders |
5 | Kariyerime Nasıl Hazırlanırım | Tartışmalı Ders |
6 | Sektör Günleri: Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları | Tartışmalı Ders |
7 | Özgeçmiş (CV) Hazırlama ve Mülakat Teknikleri | Beyin Fırtınası Sözlü Konuk Konuşmacı |
8 | Sektör Günleri: Uluslararası Kuruluşlar | Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Konuk Konuşmacı |
8 | Sektör Günleri: Kamu Sektörü | Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı |
9 | Sektör Günleri: Özel Sektör | Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı |
11 | Sektör Günleri: Akademi | Beyin Fırtınası Seminer Konuk Konuşmacı |
11 | Mezun Öğrenci Buluşması | Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı |
12 | Sektör Günleri: Girişimcilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Davetli Konuşmacı | Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Davetli Konuşmacı | Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etkili CV (özgeçmiş) hazırlamayı öğrenir. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında kariyer seçeneklerini öğrenir. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu öğrenir | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etkili CV (özgeçmiş) hazırlamayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında kariyer seçeneklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |