EN
  • Anasayfa
  • COĞ413 Mezuniyet Çalışması I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ413 - Mezuniyet Çalışması I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mezuniyet Çalışması I COĞ413 7 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY
Ders Veren Doç. Dr. Levent UNCU Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Prof. Dr. Harun TUNÇEL Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU Doç. Dr. Taner KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Amaç

Lisans tezine yönelik veri toplama ve değerlendirme süreçlerinde karşılaşılan güçlükler ve sorunların giderilmesinde izlenmesi gereken yöntem ve stratejilerin öğrencilere aktarılması.

Ders İçeriği

Her öğrencinin tez konusu ile ilgili olarak, özel veri toplama ve değerlendirmeleri her öğrenciye özel olarak ele alınır. Öğrencinin tez çalışması konusu özelinde yönlendirilerek biritme tezi-sunum hazırlığı tamamlanır.

Ders Kaynakları Keith F. Punch. (2020). Sosyal Araştırmalara Giriş, Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
Özgen, N. (2016). Beşeri Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler, Pegem Akademi, Ankara
Ed. Özgen, N., Karadoğan, S. (2016). Fiziki Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler, Pegem Akademi, Ankara
ÖZGÜÇ, N. (1994), Beşeri Coğrafyada Veri toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul
Baş, T. (2013). Anket -Nasıl Hazırlanır?, Nasıl Uygulanır?, Nasıl Değerlendirilir?-, Seçkin Yayınları, Ankara.
TUNÇEL,H. (2001). Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, s: 87-98, Elazığ
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 164
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,43
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel konular Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
2 Konu seçimi-araştırma düzeni Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
3 Veri toplama 1 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
4 Veri toplama 2 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
5 Veri işleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
6 Tablo ve grafik düzenleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
7 Harita düzenleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Tez kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Tez kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Tez kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Tez kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Tez kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Tez kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Tez kontrolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Lisans tezi çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Lisans tezi çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Lisans tezi çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Lisans tezi çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
Lisans tezi çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
Lisans tezi çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4