Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Çalışması I | COĞ413 | 7 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Prof. Dr. Harun TUNÇEL Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU Doç. Dr. Taner KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Amaç |
Lisans tezine yönelik veri toplama ve değerlendirme süreçlerinde karşılaşılan güçlükler ve sorunların giderilmesinde izlenmesi gereken yöntem ve stratejilerin öğrencilere aktarılması. |
Ders İçeriği |
Her öğrencinin tez konusu ile ilgili olarak, özel veri toplama ve değerlendirmeleri her öğrenciye özel olarak ele alınır. Öğrencinin tez çalışması konusu özelinde yönlendirilerek biritme tezi-sunum hazırlığı tamamlanır. |
Ders Kaynakları |
Keith F. Punch. (2020). Sosyal Araştırmalara Giriş, Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Özgen, N. (2016). Beşeri Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler, Pegem Akademi, Ankara Ed. Özgen, N., Karadoğan, S. (2016). Fiziki Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler, Pegem Akademi, Ankara ÖZGÜÇ, N. (1994), Beşeri Coğrafyada Veri toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul Baş, T. (2013). Anket -Nasıl Hazırlanır?, Nasıl Uygulanır?, Nasıl Değerlendirilir?-, Seçkin Yayınları, Ankara. TUNÇEL,H. (2001). Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, s: 87-98, Elazığ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel konular | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Konu seçimi-araştırma düzeni | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
3 | Veri toplama 1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Veri toplama 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
5 | Veri işleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
6 | Tablo ve grafik düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
7 | Harita düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Tez kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Tez kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Tez kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Tez kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Tez kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Tez kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Tez kontrolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Lisans tezi çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Lisans tezi çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Lisans tezi çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans tezi çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Lisans tezi çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Lisans tezi çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |