Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karasal Hidrografya | COĞ226 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Karasal suların özelliklerini, akarsuları, gölleri, yeraltı sularını, göllerin kökeni ve hidrolojisini, göllerin hidrolojik mekanizmasını kavratmak |
Ders İçeriği |
Akarsular, göller ve yer altı suları ile ilgili genel bilgilerin açıklanması. |
Ders Kaynakları |
Akarsular ve Göller, H. İnandık, Ankara, 1960.
Atalay, İ. 1986. Uygulamalı hidrografya Hidrografyanın ana Çizgileri, Y. Hoşgören, İstanbul, 1979. Hidrografya, Akarsular Ve Göller, R. İzbırak, Ankara, 1978. Hoşgören, M. Y. 2004. Hidrografyanın ana çizgileri Türkiye Hidroğrafyası, E. Güney, Çantay kitabevi, İstanbul, 2004. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Suyun önemi , dünyanın tatlı su rezervleri. | |
2 | Yeraltı suları:yeraltı sularının önemi. | |
3 | Akiferler, yeraltı sularında hareket | |
4 | Yeraltı sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri, bu sulardan yararlanma. | |
5 | Kaynaklar, ve kaynaklardan yararlanma. | |
6 | Kaynakların özelliklerine göre sınıflandırılması. Kaynak sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri. | |
7 | Akarsular. Oluşumları, akarsu havzaları, akım ve rejim. | |
9 | Sınav | |
8 | Akarsuların çeşitli ölçütlere göre sınıflandırılmaları. Büyüklüklerine, rejimlerine, siyasi sınırlandırmalara vs. göre akarsu sınıflamaları. | |
10 | Akarsu yatakları ve taşkınları. | |
11 | Akarsularda yük. Yükün taşınma mekanizması ve biriktirme. | |
12 | Akarsu drenajı. Akarsu ve vadi yoğunluğu. Akarsulardan yararlanma. | |
13 | Göller. Oluşumları, göl sularının fiziksel özellikleri. Göl sularında hareket. Dalga ve akıntılar. Termohalin ve termoklin. | |
14 | Göl sularının kimyasal özellikleri. Göllerde seviye değişmeleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Atmosferin doğal ortamlar ve insan için önemini kavrar. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dünyamızı saran gaz kürenin (atmosferin) bileşimi, fizik özellikleri ve dünya için önemini öğrenerek, hava kirliliğinin verdiği zararlar konusunda fikir sahibi olur. | Ödev / Proje | Özel Destek / Yapısal Örnekler | Önceden planlanmış özel beceriler |
Doğal ortamın ve insan hayatının her evresinde etkisi altında kaldığı iklimi öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atmosferin doğal ortamlar ve insan için önemini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Dünyamızı saran gaz kürenin (atmosferin) bileşimi, fizik özellikleri ve dünya için önemini öğrenerek, hava kirliliğinin verdiği zararlar konusunda fikir sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Doğal ortamın ve insan hayatının her evresinde etkisi altında kaldığı iklimi öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |