Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel Türkiye Coğrafyasına Giriş | COĞ409 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Zafer BAŞKAYA |
Amaç |
Türkiye'de bölgesel kalkınmanın coğrafi temellerini kavramak, her bölgenin yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak |
Ders İçeriği |
Türkiye'yi yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim gibi doğal özelliklerine göre bölgelerine ayırmak; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik gibi soayal ve ekonomik özelliklerine göre bölge, bölüm ve yöre tasnifleri yapmak. |
Ders Kaynakları |
Bazin, M. ve De Tapia (2012) Türkiye Coğrafyası, İletişim Yayınları.
Durmuş, E. ve Yiğit, A. (2014) Türkiye'nin Tarım Yöreleri ve Bölgeleri. Nobel Yayıncılık EROL, O. 1993, Türkiye'nin Doğal Yöre ve Çevreleri, Ege Coğr. Derg. sayı:7, sf.13-41, İzmir. YİĞİT, A. 2006, Geçmişten Günümüze Türkiye'yi Bölgelere Ayırma Çalışmaları ve Yapılması Gerekenler” IV. Ulusal Coğrafya Sempozyumu, 33-44, Ankara LOUIS, H. 1985, Landeskunde der Türkei, Geographische Zeitschrift. Beihefte; Steiner Verlag; Wiesbaden-STUTTGART. DARKOT B. 1973, Türkiye Coğrafyası,Kanaat yay., İstanbul DARKOT B.-TUNCEL M. 1981, Marmara Bölgesi Coğrafyası, İ.Ü.Coğr.Enst. Yay. No:117, İstanbul ATALAY, İ.- MORTAN K. 1998, Türkiye Bölgesel Coğrafyası, İnkılâp Kitabevi, İstanbul. GÜNGÖRDÜ, E. 2003, Türkiye'nin Coğrafyası, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Ankara. ARINÇ, K. 2006, Türkiye'nin Coğrafi Bölgeleri, I. Cilt Kıyı Bölgeleri, Coğrafya Serisi, Mega Ofset mat. San. Ltd. Şti. Erzurum. YİĞİT, A. 2000, Türkiye'de Daha Kullanışlı Coğrafi Bölgeler Oluşturma Gerekçeleri ve Öneriler, 9.Ulusal Bölge Bilim/Bölge Planlama Kongresi Bildiriler. sf.514-528, KTÜ-Trabzon |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 18 | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bölge nedir? Nasıl belirlenir | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Türkiye'yi Coğrafi bölgelere ayırma çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Türkiye'nin Bugünkü bölgelerinin belirlenme kriterleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Türkiye'nin Bugünkü bölgelerine karşı yapılan eleştiriler ve öneriler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Besim Darkot ekoline göre Türkiye'nin coğrafi bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Talip Yücel ekoline göre Türkiye'nin coğrafi bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Herbert Louis'e göre Türkiye'nin coğrafi bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Oğuz Erol'un Doğal Yöreler tasnifi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Türkiye'nin doğal konusal bölgeleri ve başlıca özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Türkiye'nin sosyal konusal bölgeleri ve başlıca özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Türkiye'nin ekonomik konusal bölgeleri ve başlıca özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Türkiye'nin idari bölgeleri ve başlıca özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye'nin planlama bölgeleri ve başlıca özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye’de yapılan bölge ayrımlarının bölge planlama üzerindeki etkileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'deki bölgesel farklılaşmanın analiz ve çözümlemesini yapar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Avrupa Birliği'nin bölgesel yatırımlarını Türkiye açısından değerlendirebilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkiye'nin güncel coğrafi bölgelerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkiye'nin kalkınma politikalarında bölgesel coğrafi bakışı kullanabilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bölgesel coğrafyadaki güncel yaklaşımları ve yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'deki bölgesel farklılaşmanın analiz ve çözümlemesini yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Avrupa Birliği'nin bölgesel yatırımlarını Türkiye açısından değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Türkiye'nin güncel coğrafi bölgelerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Türkiye'nin kalkınma politikalarında bölgesel coğrafi bakışı kullanabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Bölgesel coğrafyadaki güncel yaklaşımları ve yöntemlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4,8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |