Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Sorunları | COĞ411 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Amaç |
Çevrenin insan tarafından ne şekilde bozulmakta olduğunun kavratılması ve sürdürülebilir bir çevre için ne gibi önlemler alınması gerektiği konusunda farkındalık oluşturulması |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, hava, su, toprak kirliliği, katı-atık-çöp sorunu, geri dönüşüm, nükleer felaketler, amaç dışı arazi kullanımı, hızlı nüfus artışı, Türkiye Çevre Kanunu, çevre ile ilgili yapılan uluslar arası anlaşmalar, tarihi eserlerin gördüğü zararların ele alınarak incelenmesi |
Ders Kaynakları |
KIŞLALIOĞLU, M., BERKES, F, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbul.
ÖZEY, R. 2014, Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi, İstanbul. GÜNEY, E. 2008, Genel Ortam Kirlenmesi, Palme yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 11 | 11 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar (Ekoloji, Ekosistem, Çevre vb.) | Tartışmalı Ders |
2 | Hava Kirliliği | |
3 | Toprak kirliliği | |
4 | Su kirliliği | |
5 | Katı Atık-çöp sorunu | Tartışmalı Ders |
6 | İklim Değişikliği + Asit Yağmurları | Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav + Geri Dönüşüm | Tartışmalı Ders |
8 | Radyoaktif kirlilik | |
9 | Çevre sorunlarının nedenleri Nüfus artışı ve yarattığı çevre sorunları | Tartışmalı Ders |
10 | Gürültü, ışık ve besin kirlenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Kültürel çevre bozulması | |
13 | Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar | Tartışmalı Ders |
13 | Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar | Tartışmalı Ders |
14 | Türkiye Çevre Kanunu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre ile ilgili yapılan uluslarası anlaşmaların amaçlarını bilir. | |||
Çevre ve çevre sorunları kavramlarını açıklar. | |||
Amaç dışı arazi kullanımının tarım topraklarını azalttığını söyleyerek, Türkiye ve dünya ile ilgili karşılaştırmalar yapar. | |||
Nükleer reaktörlerin ciddi çevre sorunlarına yol açabileceğini söyler. | |||
İnsanın yaptığı ekonomik faaliyetler sonucunda hava, su ve toprakta kirlenme meydana geldiğini söyler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre ile ilgili yapılan uluslarası anlaşmaların amaçlarını bilir. | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Çevre ve çevre sorunları kavramlarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Amaç dışı arazi kullanımının tarım topraklarını azalttığını söyleyerek, Türkiye ve dünya ile ilgili karşılaştırmalar yapar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Nükleer reaktörlerin ciddi çevre sorunlarına yol açabileceğini söyler. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
İnsanın yaptığı ekonomik faaliyetler sonucunda hava, su ve toprakta kirlenme meydana geldiğini söyler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |