EN
  • Anasayfa
  • COĞ411 Çevre Sorunları (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ411 - Çevre Sorunları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Sorunları COĞ411 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serpil MENTEŞE
Ders Veren Doç. Dr. Serpil MENTEŞE
Amaç

Çevrenin insan tarafından ne şekilde bozulmakta olduğunun kavratılması ve sürdürülebilir bir çevre için ne gibi önlemler alınması gerektiği konusunda farkındalık oluşturulması

Ders İçeriği

Temel kavramlar, hava, su, toprak kirliliği, katı-atık-çöp sorunu, geri dönüşüm, nükleer felaketler, amaç dışı arazi kullanımı, hızlı nüfus artışı, Türkiye Çevre Kanunu, çevre ile ilgili yapılan uluslar arası anlaşmalar, tarihi eserlerin gördüğü zararların ele alınarak incelenmesi

Ders Kaynakları KIŞLALIOĞLU, M., BERKES, F, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbul.
ÖZEY, R. 2014, Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi, İstanbul.
GÜNEY, E. 2008, Genel Ortam Kirlenmesi, Palme yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 11 11
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 13 13
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar (Ekoloji, Ekosistem, Çevre vb.) Tartışmalı Ders
2 Hava Kirliliği
3 Toprak kirliliği
4 Su kirliliği
5 Katı Atık-çöp sorunu Tartışmalı Ders
6 İklim Değişikliği + Asit Yağmurları Tartışmalı Ders
7 Ara sınav + Geri Dönüşüm Tartışmalı Ders
8 Radyoaktif kirlilik
9 Çevre sorunlarının nedenleri Nüfus artışı ve yarattığı çevre sorunları Tartışmalı Ders
10 Gürültü, ışık ve besin kirlenmesi Tartışmalı Ders
11 Kültürel çevre bozulması
13 Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar Tartışmalı Ders
13 Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar Tartışmalı Ders
14 Türkiye Çevre Kanunu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre ile ilgili yapılan uluslarası anlaşmaların amaçlarını bilir.
Çevre ve çevre sorunları kavramlarını açıklar.
Amaç dışı arazi kullanımının tarım topraklarını azalttığını söyleyerek, Türkiye ve dünya ile ilgili karşılaştırmalar yapar.
Nükleer reaktörlerin ciddi çevre sorunlarına yol açabileceğini söyler.
İnsanın yaptığı ekonomik faaliyetler sonucunda hava, su ve toprakta kirlenme meydana geldiğini söyler.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Çevre ile ilgili yapılan uluslarası anlaşmaların amaçlarını bilir. 2 4 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 5 5
Çevre ve çevre sorunları kavramlarını açıklar. 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 5 5
Amaç dışı arazi kullanımının tarım topraklarını azalttığını söyleyerek, Türkiye ve dünya ile ilgili karşılaştırmalar yapar. 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 5 5
Nükleer reaktörlerin ciddi çevre sorunlarına yol açabileceğini söyler. 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4 5 5
İnsanın yaptığı ekonomik faaliyetler sonucunda hava, su ve toprakta kirlenme meydana geldiğini söyler. 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 4 5 5