Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Morfojenetik Bölgeler | COĞ423 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Jeomorfolojinin konusunu oluşturan yerşekillerinin oluşum ve gelişiminde iklimin rolünü öğrencilere öğretmek bu alanda onların çevrelerini algılamada atmosferik özellikleri gözönünde bulundurmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Jeomorfolojinin ve iklim biliminin konuları. Dünyanın farklı iklim bölgelerinde jeomorfolojik şekil unsurlarının farklı olmasının sebepleri, farklı makroklimalarda farklı şekillerden örnekler. Dünyanın nemli, yarınemli, kurak iklim bölgelerinin sınıflaması ve buralara özgü jeomorfolojik gelişme modelleri, oluşan şekillerden örnekler verme. |
Ders Kaynakları |
Ardel, A. 1968 Jeomorfolojinin prensipleri-I
Erinç, S. 1982 Jeomorfoloji-I |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İklimin tanımı, önemi ve iklim –jeomorfolojik gelişme arasındaki ilişkiler. | |
2 | Morfojenetik bölge nedir? Farklı araştırmacılara göre morfojenetik bölge ayırımları. | |
3 | Yeryüzünde iklim özelliklerine bağlı etmen ve süreçlerin dağılışı. | |
4 | Morfojenetik bölgelerde monojenik, polijenik topografyalar. | |
5 | Morfojenetik bölgelerde etmen ve süreçler –zamanın tesirleri | |
6 | Morfojenetik bölgelere göre çözülme, kütle hareketleri ve akarsuların etki alanları. | |
7 | Rüzgar ve buzulların şekillendirmede etkin olduğu morfojenetik bölgeler. | |
8 | Başlıca morfojenetik bölgeler: Buzul bölgeleri. | |
9 | Sınav | |
10 | Periglasyal: Buzul yakını bölgeler. | |
11 | Flüviyal süreçlerin egemen olduğu bölgeler. | |
12 | Ekvatoral, savan bölgeleri ve morfojenetik süreçler. | |
13 | Kurak ve yarıkurak bölgelerde morfojenetik süreçler. | |
14 | İklim bakımından geçiş bölgelerinin morfojenetik özellikleri ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaşadığımız coğrafyanın dünyanın başka bölgelerinden neden farklı yerşekillerine sahip olduğunu anlar ve açıklayabilirler. | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Dünyanın farklı bölgelerinde yeryüzü biçimlerinin neden farklı olduğunu açıklama becerisi kazanırlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğal ortamların en önemli unsurlarından biri olan yerşekillerinin meydana gelmesinde iklimin rolünü öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşadığımız coğrafyanın dünyanın başka bölgelerinden neden farklı yerşekillerine sahip olduğunu anlar ve açıklayabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyanın farklı bölgelerinde yeryüzü biçimlerinin neden farklı olduğunu açıklama becerisi kazanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal ortamların en önemli unsurlarından biri olan yerşekillerinin meydana gelmesinde iklimin rolünü öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |