Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Afrika Coğrafyası | COĞ463 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Afrika Kıtası’nın fiziki ve beşeri özelliklerini kavratabilme. |
Ders İçeriği |
Afrika Kıtası’nın sınırları, Afrika Kıtası’nın başlıca fiziki ve beşeri coğrafya özellikleri, Afrika Kıtası’nda yer alan ülkeler. |
Ders Kaynakları |
ATALAY, İ., 2001, Dünya Coğrafyası, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
ÖZEY, R., 2012, Afrika Coğrafyası, Aktif Kitabevi Yayınları, İstanbul. KÖKSAL, A., 1982, Afrika Coğrafyası, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayını No: 259, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Afrika Kıtası’nın sınırları ve fiziki coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Afrika Kıtası’nın beşeri coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Mısır, Libya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Tunus, Fas, Cezayir ve Batı Sahra | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Senegal, Gambiya, Gine, Gine Bissau, Sierra Leone | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Liberya, Fildişi Kıyısı, Gana, Togo, Dahomey | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Mali, Burkiana Faso, Nijer, Nijerya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Çad, Sudan, Etiyopya, Eritre, Somali | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Kamerun, Orta Afrika Cum., Gabon, Kongo Cum., Ekvator Ginesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Zaire, Ruanda, Burundi, Uganda, Kenya, Tanzanya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Angola, Namibya, Güney Afrika Cumhuriyeti | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Botswana, Zimbabwe, Zambiya, Tanzanya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Mozambik, Malawi, Madagaskar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Afrika Kıtası’nın genel fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Afrika Kıtası’nın genel beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Afrika Kıtası’nın ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Afrika Kıtası’nın geri kalmasının sebeplerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Afrika Kıtası’nda yer alan belli başlı ülkelerin genel özelliklerini bilir ve karşılaştırmalar yapar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Afrika Kıtası’nın genel fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Afrika Kıtası’nın genel beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Afrika Kıtası’nın ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Afrika Kıtası’nın geri kalmasının sebeplerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Afrika Kıtası’nda yer alan belli başlı ülkelerin genel özelliklerini bilir ve karşılaştırmalar yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |