Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye’nin Kıyı Bölgeleri | COĞ465 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Amaç |
Türkiye'nin kıyı bölge ve yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak |
Ders İçeriği |
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir. |
Ders Kaynakları |
ARINÇ K., 2018, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Ege ve Marmara Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum.
ARINÇ, K., 2014, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Akdeniz ve Karadeniz Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum. EROL, O., 1993, Türkiye'nin Doğal Yöre ve Çevreleri, Ege Coğrafya Dergisi. Sayı:7, s.13-41, İzmir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Marmara Bölgesinin Jeoloji, Jeomorfoloji, İklim ve ve Bitki Örtüsü Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Marmara Bölgesinin Hidroğrafya ve Toprak Özellkleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Marmara Bölgesinin Nüfus Ve Yerleşme Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Marmara Bölgesinde Tarım, Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Ege Bölgesinin Jeoloji, Jeomorfoloji, İklim, Bitki Örtüsü ve Toprak Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Ege Bölgesinin Hidrografya, Nüfus Ve Yerleşme Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Ege Bölgesinde Tarım, Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Karadeniz Bölgesinin Jeoloji, Jeomorfoloji, İklim, Bitki Örtüsü ve Toprak Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Karadeniz Bölgesinin Hidrografya, Nüfus Ve Yerleşme Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Karadeniz Bölgesinde Tarım, Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Akdeniz Bölgesinin Jeoloji, Jeomorfoloji, İklim, Bitki Örtüsü ve Toprak Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Akdeniz Bölgesinin Hidrografya, Nüfus Ve Yerleşme Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Akdeniz Bölgesinde Tarım, Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | Sözlü Sınav Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |