Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekansal Düzenlemenin Coğrafi Esasları | COĞ405 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekanın birbirine bağlı milyonlarca faktörün bir arada aynı ortam içerisinde uzun süre birlikte çalışması ile oluştuğunu ve mekana yeni bir şekil vermede bunların ihmal edilmesinin felaketlere yol açtığını kavratmak |
Ders İçeriği |
Çok boyutlu multidispliner bir konu olan mekansal düzenlemenin Coğrafi boyutları, coğrafyacıların planlama alanında yaptıkları ve yapabilecekleri çalışmaların esasları dersin konusunu oluşturur. |
Ders Kaynakları |
ERİNÇ,S., 1958, Bölge Sınırlandırmanın Esasları, İkinci İskan ve Şehircilik Haftası, 69-94.
ERİNÇ,S., 1959, Bölge Planı Nasıl Yapılır, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi, 10, 36-51, İstanbul. ERİNÇ, S., 1963, Tatbiki Coğrafya ve Planlama, İstanbul Teknik Üniversitesi Şehircilik Konferansları(1962-63), 1-37. Tricart, J., 1975. Bölge düzenleme ve gelişme problemlerinin incelenmesinde coğrafyacının yeri. Sosyal Antropoloji ve Etnoloji Dergisi, (2), 79-94. TÜMERTEKİN, E., 1961, Bölge Planlamasında Coğrafyacının Rolü, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi Sayı:11, s. 51-55. TUNÇDİLEK, N., 1996, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları Kitapevi, İstanbul. Peter Treuner u.a. (Hg.), 1995, Handwörterbuch der Raumordnung. Redaktionsausschuß: Akademie für Raumforschung und Landesplanung, Hannover: ARL. Fürst, Dietrich und Ernst-Hasso Ritter,Landesentwicklungsplanung und Regionalplanung. Ein verwaltungswissenschaftlicher Grundriß. 2. Aufl. Düsseldorf: Werner. 1993 Joachim Vogt, Raumstruktur und Raumplanung, 2. Aufl. Stuttgart: Klett. 1997 Gerhard STIENS, 1996, Prognostik in der Geographie, Westermann. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Plan, Planlama ve Planlama Türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Bölge Planlamada Coğrafyacının yeri ve rolü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Uygulamalı Coğrafya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Planlamada Dikkate alınması gereken Coğrafi özellikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Litolojik özelliklerin planlamaya etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Topoğrafik özelliklerin planlamaya etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Klimatolojik özelliklerin planlamaya etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Uygulamalı Klimatoloji | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Beşeri Coğrafya-Planlama İlişkileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Nüfus tahminleri (Projeksiyonları) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Arazi yetenek sınıflarını belirleme yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Arazi kullanımının planlanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Planlamada kullanılan bazı analiz yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekanın düzenlenmesinin çok farklı uzmanlık alanlarına sahip geniş bir ekip işi olduğunu bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mekanın bir bütün olduğunu ve bütünlüğün bozulmasının tahmin edilemeyen sonuçları olduğunu bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekip çalışmasının önemini ve gerekliliğini bilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mekanın çok boyutlu ilişkilerini yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekanın düzenlenmesinin çok farklı uzmanlık alanlarına sahip geniş bir ekip işi olduğunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekanın bir bütün olduğunu ve bütünlüğün bozulmasının tahmin edilemeyen sonuçları olduğunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekip çalışmasının önemini ve gerekliliğini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekanın çok boyutlu ilişkilerini yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |