Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klimatolojide Veri Değerlendirme | COĞ425 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Klimatolojik verileri düzenleyerek grafik ve haritalar yardımı ile yorumlamak |
Ders İçeriği |
Klimatolojik verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması |
Ders Kaynakları |
A. Ardel, A. Kurter, Y Dönmez (1969) Klimatoloji Tatbikatı. İÜ Edebiyat Fakültesi Coğrafya Enstitüsü Yayınlar
Y. Dönmez (1990) Umumi klimatoloji ve iklim çalışmaları. İstanbul Üniversitesi Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gözlem ve Gözlem Tipleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
2 | Klimatolojik Verilerin Derlenmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
3 | Grafik Türleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
4 | Veri Düzenleme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
5 | Sıcaklık Rejimleri + İzoterm Haritaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
6 | Sıcaklık Haritaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
7 | Yağış Rejimleri ve haritaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
8 | Ara sınav + Rüzgar Frekansı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
9 | Hakim Rüzgar Yönü Analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
10 | İklim Sınıflandırması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
11 | Thorntwaite Formülü ve Su Bilancosunun Hesaplanması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
11 | Thorntwaite Formülü ve Su Bilancosunun Hesaplanması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
13 | Erinç Yağış Etkinlik Analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
14 | De Martonne Formülü ve Klimogram | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klimatoloji uygulaması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çizim uygulamaları harita üzerinde gösterilerek uygulamalar yapar. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı örneklerle karşılaştırma yapılır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İklim tipleri sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenilen bilgiler ışığında klimatik olaylar yorumlanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klimatoloji uygulaması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çizim uygulamaları harita üzerinde gösterilerek uygulamalar yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı örneklerle karşılaştırma yapılır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İklim tipleri sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenilen bilgiler ışığında klimatik olaylar yorumlanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |