Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortadoğu’nun Coğrafyası ve Jeopolitiği | COĞ467 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Ders Veren | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Amaç |
Ortadoğu’nun fiziki ve beşeri özelliklerini kavratabilme. |
Ders İçeriği |
Ortadoğu’nun sınırları, Ortadoğu’nun fiziki ve beşeri coğrafya özellikleri, Ortadoğu’da yer alan ülkeler. |
Ders Kaynakları |
Komşu Ülkeler Coğrafyası-Emrullah Güney
İslam Andiklopedisi Ülkeler Coğrafyası-Ramazan Özey Komşu Ülkeler Coğrafyası-Emrullah Güney İslam Andiklopedisi Ülkeler Coğrafyası-Ramazan Özey Arthur Goldschmidt ve Lawrence Davidson, Kısa Ortadoğu Tarihi, Doruk, İstanbul, 2011. William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Çev: Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2014. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ortadoğu coğrafyasının tanıtımı ve anlamı | Ders |
2 | İslamiyet'in Ortaya Çıkması ve Etkileri | Ders |
3 | Haçlı Seferleri ve İslam Coğrafyasına Etkileri | Tartışmalı Ders |
4 | Moğol İstilası ve Gerileme | Tartışmalı Ders |
5 | Osmanlı İmparatorluğu ve İstanbul'un Fetihi | Tartışmalı Ders |
6 | Emperyalizm ve kolonizasyon | Tartışmalı Ders |
7 | İslam Modernleşmesi | Tartışmalı Ders |
8 | 19 yüzyıl Arap Milliyetçiliği | Tartışmalı Ders |
9 | I. Dünya Savaşı ve Ortadoğu´nun yeniden şekillenmesi | Tartışmalı Ders |
10 | 2. Dünya Savaşı Sonrası Ortadoğu ve İsrailin Kurulması | Tartışmalı Ders |
11 | 1979 İran İslam Devrimi | Tartışmalı Ders |
11 | 1979 İran İslam Devrimi | Tartışmalı Ders |
13 | 1. Körfez Savaşı ve Irak | Tartışmalı Ders |
14 | Arap Baharı ve Etkileri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ortadoğu'nun tarihi geçmişini öğrenerek analiz edebilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ortadoğu bölgesinin siyasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Ortadoğunun geleceğine yönelik projeksiyonlarda bulunabilir. | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu'nun tarihi geçmişini öğrenerek analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ortadoğu bölgesinin siyasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ortadoğunun geleceğine yönelik projeksiyonlarda bulunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |