Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Coğrafya | COĞ447 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
Ders Veren | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
Amaç |
Sosyal coğrafya konusunda bilgili bireyler yetiştirmek. |
Ders İçeriği |
Sosyal coğrafya kapsamında ele alınan, beden, oda, ev, sokak, mahalle, köy, kasaba, şehir ülke, toplum vb gibi farklı katmanlar esas alınarak, mekan gözlemi yoluyla toplumu ve toplum gözlemi yoluyla mekanı anlamaya anlamlandırmaya ve açıklamaya dönük konu anlatımları, okumalar, araştırma ve raporlaştırmalar. |
Ders Kaynakları |
Özgüç, N., Tümertekin, E., 2000, Coğrafya, Geçmiş-Kavramlar-Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi, İstanbul.
Rubensteın, J.M., 1992, An Introduction to Human Geography, Pearson, USA Tümertekin, E., Özgüç, N., 2002, Beşeri Coğrafya: İnsan, Kültür, Mekan. Çantay Kitabevi, İstanbul. Blij, H.J., Muller, P.O., 2004, Geography, Realms, Regions and Concepts. Wiley Sons, USA. George, P. 1975, Dünyanın Sosyal Coğrafyası. (Çev: Tanju Gökçöl). Gelişim Yayınları, İstanbul Valentine, G., 2001, Social Geographies: Space and Society. Prentice Hall, U.K Knox, P., Pinch, S., 2000, Urban Social Geography An Introduction. Pearson, England |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
20
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş/ Kavramsal çerçeve | |
2 | Sosyal coğrafyada teori | |
3 | Mekân ve toplum, toplumsal farklılıklarının mekanın oluşumuna etkisi | |
4 | Sosyal mekân olarak insan-beden | Tartışmalı Ders |
5 | Sosyal mekân olarak mahalleler, sokaklar ve evler | |
6 | Sosyal akımların mekana etkisi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Komşu toplumlar ve sosyal coğrafya | |
9 | Sosyal mekan olarak kırsal alanlar | |
10 | Sosyal mekan olarak şehirler-Kamusal alan | |
11 | Sosyal mekan olarak şehirler-sosyal mesafe | |
12 | Sosyal mekan olarak şehirler-Duvar Yazıları | |
13 | Sosyal mekan olarak şehirler-Çeteler | |
14 | Sosyal mekan olarak şehirler-Marjinal gruplar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal yapıların mekânla ilişkisini kavrar | |||
Sosyal yapıların mekânla ilişkisini yorumlar | |||
Mekân üzerinde oluşmuş sosyal yapıları tanır ve bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal yapıların mekânla ilişkisini kavrar | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Sosyal yapıların mekânla ilişkisini yorumlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Mekân üzerinde oluşmuş sosyal yapıları tanır ve bilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |