Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyasi Coğrafya ve Jeopolitik | COĞ410 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Siyasi olguların düzeni ve dağılımını toplum ve kültürün başka mekânsal parçaları üzerindeki etkilerini ve devletlerin arasında geçen olayların mekanla ilişkilerini analiz edebilme. |
Ders İçeriği |
Siyasi coğrafyanın tanımı konusu ve inceleme alanları, siyasi coğrafyanın gelişmesi ve jeopolitik teoriler, Siyasi coğrafyada organizasyonlar (devlet ve millet), siyasi coğrafyada güç kaynakları, dünyada güç mücadeleleri, dünyadaki çatışma bölgeleri, Türkiye’nin jeopolitik konumu, pakt ve birlikler. |
Ders Kaynakları |
BRZEZİNSKİ, Z., 2005, Büyük Satranç Tahtası, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
AKENGİN, H., 2010, Siyasi Coğrafya İnsan ve mekan Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. LACOSTE, Y., 2008, Büyük Oyunu Anlamak Jeopolitik: Bugünün Uzun Tarihi, NTV Yayınları, İstanbul. KARABAĞ, S., 2006, Mekanın Siyasallaşması, Gazi Kitabevi, Ankara. GÜNEL, K., 2002, Coğrafyanın Siyasal Gücü, Çantay Kitabevi, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Konusu, Amacı, Kapsamı, Kaynakları | Sözlü |
2 | Siyasi Coğrafya, Tanımı, Konusu, İnceleme Alanı ve Tarihi Gelişimi | Sözlü |
3 | Jeopolitik, Jeostrateji Kavramları | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Jeopolitiğin Klasik Dönemi Teorileri 1 | Sözlü |
5 | Jeopolitiğin Klasik Dönemi Teorileri 2 | Sözlü |
6 | Güncel Jeopolitik Görüşler 1 | Sözlü |
7 | Güncel Jeopolitik Görüşler 2 | Sözlü |
8 | Ara Sınav, Siyasi Coğrafyada Coğrafi Faktörler | Sözlü |
9 | Devlet kavramı ve Devlet Öncesi Toplumsal Yapılar | Sözlü |
10 | Yerinden Yönetim ve Merkezden Yönetim Dikkate Alınarak, Örgütlenme Şekline Göre Devletler | Sözlü |
11 | Hükümet Sistemlerine Göre Devletler | Sözlü |
12 | Devletlerin Sınıflandırılması | Sözlü |
13 | Dünyada Güç Mücadeleleri-Çatışma Bölgeleri | Seminer |
13 | Pakt ve birlikler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Siyasi coğrafyadaki güç kaynaklarını bilir. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Önemli jeopolitik teorileri açıklar. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dünyadaki güç mücadelelerini açıklar. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Devlet ve millet kavramlarını açıklar. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dünyadaki çatışma bölgelerini bilir. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyasi coğrafyadaki güç kaynaklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli jeopolitik teorileri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyadaki güç mücadelelerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devlet ve millet kavramlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyadaki çatışma bölgelerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |