Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzak Doğu ve Okyanusya Ülkeleri | COĞ460 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Uzakdoğu ve Okyanusya Kıtasında yer alan ülkelerin fiziki ve beşeri özelliklerini kavratabilme. |
Ders İçeriği |
Uzakdoğu neresidir? Okyanusya Kıtası’nın sınırları, Uzakdoğu ve Okyanusya’da yer alan ülkeler |
Ders Kaynakları |
ATALAY, İ., 2001, Dünya Coğrafyası, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
ÖZGÜÇ, N., 1999, Avustralya, Yeni Zelanda-Pasifik Adaları, Çantay Kitabevi, İstanbul. TİMOR, A. N., 2002, Güneydoğu Asya Özellikler-Ülkeler, Çantay Kitabevi, İstanbul. TİMOR, A. N., 2004, Japonya, Çantay Kitabevi, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uzakdoğu neresidir? Fiziki coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Uzakdoğu’nun beşeri coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Japonya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Çin | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Endonezya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Malezya, Singapur | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Brunei, Tayland, Myanmar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Vietnam, Kamboçya, Laos | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Okyanusya neresidir? Fiziki coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Okyanusya Kıtası’nın beşeri coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Avustralya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Yeni Zelanda | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Pasifik Adaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uzakdoğu kavramını açıklar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Okyanusya Kıtası’nda yer alan ülkeleri sayar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uzakdoğu bölgesinin fiziki coğrafya özelliklerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uzakdoğu Bölgesi’nin beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uzakdoğu ‘da yer alan ülkelerin belli başlı özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uzakdoğu kavramını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okyanusya Kıtası’nda yer alan ülkeleri sayar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uzakdoğu bölgesinin fiziki coğrafya özelliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uzakdoğu Bölgesi’nin beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uzakdoğu ‘da yer alan ülkelerin belli başlı özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |