EN
  • Anasayfa
  • COĞ464 Türkiye’nin İç Bölgeleri (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
COĞ464 - Türkiye’nin İç Bölgeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye’nin İç Bölgeleri COĞ464 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Ders Veren
Amaç

Türkiye'nin iç bölgeleri ve yörelerinin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak

Ders İçeriği

Türkiye'nin İç bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir.

Ders Kaynakları ARINÇ, K., 2016, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle İç Anadolu Bölgesi, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum.
ARINÇ, K., 2016, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Doğu Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Doğu Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü ve Toprak Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Doğu Anadolu Bölgesinin Hidrografya ve Nüfus Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Doğu Anadolu Bölgesinde Yerleşme Özellikleri, Tarım ve Hayvancılık Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Doğu Anadolu Bölgesinde Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Güneydoğu Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü, Toprak ve Hidrografya Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Ara Sınav Sözlü
9 Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Nüfus ve Yerleşme Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Tarım ve Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 İç Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 İç Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü, Toprak ve Hidrografya Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 İç Anadolu Bölgesinin Nüfus ve Yerleşme Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 İç Anadolu Bölgesinde Tarım ve Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'nin İç bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin İç bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca fiziki coğrafya özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca beşeri coğrafya özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkiye'nin İç bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder. 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'nin İç bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca fiziki coğrafya özelliklerini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca beşeri coğrafya özelliklerini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5