EN
  • Anasayfa
  • COĞ440 Az Gelişmişliğin Coğrafyası (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
COĞ440 - Az Gelişmişliğin Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Az Gelişmişliğin Coğrafyası COĞ440 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin, yoksulluk ve eşitsizliğin hem ulusal hem de uluslararası ölçekteki mekansal dağılışı ve bu dağılışı etkileyen coğrafi faktörlerin neler olduğunun eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilebilme becerisi edinmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Yoksulluk ve eşitsizliğin coğrafi özellikleri

Ders Kaynakları Ritzer, G., & Dean, P. (2015). Globalization: A basic text. John Wiley & Sons.
Todaro, M. P., & Smith, S., C.,(2006). Economic Development.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 142
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Hakkında Bilgilendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 Kalkınma Kavramı
3 Karşılaştırmalı Ekonomik Kalkınma
4 Yoksulluk ve Eşitsizlik Kuramları
5 Yoksul Alanların Karakteristikleri
6 Nüfus Artışı ve Kalkınma İlişkisi
7 İnsani Sermaye
8 Sürdürülebilir Kalkınma
9 Ara Sınav
10 Az Gelişmiş Ülkelerde Şehirleşme
11 Türkiye'de Bölgesel Eşitsizliği Gidermeye Yönelik Politikalar
12 Türkiye’de Kırsal Kalkınma Projeleri
13 Küreselleşme Sürecinde Yoksulluk ve Eşitsizlik
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersi alan öğrenci, kalkınma yoksulluk ve eşitsizlik kavramlarını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci, küresel ve ulusal ölçekte uygulanan yoksullukla mücadele politikalarını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci, az gelişmişiliğin sosyo-ekonomik nedenlerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci, Türkiye'deki yoksulluk oranları ve dağılışını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci, az gelişmişliğin coğrafi sebeplerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Dersi alan öğrenci, kalkınma yoksulluk ve eşitsizlik kavramlarını bilir 4 4 4 3 4 5 4 3 3 3 3 4 3 3
Dersi alan öğrenci, küresel ve ulusal ölçekte uygulanan yoksullukla mücadele politikalarını bilir 4 4 4 4 4 5 4 3 3 3 3 4 3 3
Dersi alan öğrenci, az gelişmişiliğin sosyo-ekonomik nedenlerini bilir 5 5 4 5 5 5 5 3 3 3 3 5 3 3
Dersi alan öğrenci, Türkiye'deki yoksulluk oranları ve dağılışını bilir 4 4 4 4 4 5 4 3 3 3 3 4 3 3
Dersi alan öğrenci, az gelişmişliğin coğrafi sebeplerini bilir 5 5 4 5 5 5 5 3 3 3 3 5 3 3