Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Coğrafyası | COĞ448 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | |
Amaç |
Davranışların neden olduğu tutum ve değerlerin mekansal boyutunu kavratmak |
Ders İçeriği |
Yer Duygusu Yer Sevgisi Yer bağımlılığı |
Ders Kaynakları |
Schriver, Joe M. (2010). Human Behavior and the Social Environment: Shifting paradigms in essential knowledge forsocial work practice (Fifth Edition). Boston: Allyn & Bacon.
Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin işleniş biçimi hakkında bilgilendirme, Derse girişi, İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre ve mekan Kavramlarının Tanımı, Sosyal çevre türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Mekan ve çevrenin davranış üzerine etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Davranış ve çevre | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Yer duygusu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sistem Kuramı ve insan davranışı analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Bronfenbrenner’in Ekolojik Modeli, Ödevler Hakkında Görüşme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | İnsanın yaşam döngüsü, doğum öncesi dönem ve insanın bebeklik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Problem Çözme |
9 | İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve coğrafya (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Gençlik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Yer bağımlılığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Davranışın mekansal ve sosyo-kültürel temellerini bilecektir. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İnsan davranışlarının nedenlerini genel çerçevede değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Günlük hayatta insan davranışı ve mekansal ilişkilerine dair farkındalığı artacaktır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyal hizmet, davranış ve sosyal çevre ilişkisini kavrayacaktır. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İnsanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yorumlayabilmesini öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Davranışın mekansal ve sosyo-kültürel temellerini bilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan davranışlarının nedenlerini genel çerçevede değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günlük hayatta insan davranışı ve mekansal ilişkilerine dair farkındalığı artacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet, davranış ve sosyal çevre ilişkisini kavrayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yorumlayabilmesini öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |